Langkau ke kandungan utama

NEGARA ISLAM IS NEGERI YANG ANEH..


Oleh Muhammad Yusron Muhfid

“Berapa banyak terjadi golongan yang sedikit dapat mengalahkan golongan yang banyak dengan izin Allah. Dan Allah beserta orang-orang yang sabar’.” (Al-Baqarah : 249)

Melihat sepak terjang Daulah Islam yang dideklarasikan pada tanggal 29 Juni 2014 kita akan mendapati berbagai hal yang janggal dan di luar nalar sehat manusia. Tentu ini menimbulkan pertanyaan besar siapa mereka sesungguhnya ?

Coba perhatikan secara jeli, umur dari Daulah Islam yang sebelumnya bernama Daulah Islam Iraq dan Syiria barulah menginjak usia sekitar satu tahun terhitung sejak dideklarasikan. Tetapi hanya dalam waktu yang singkat, Daulah Islam mendapat permusuhan dari hampir semua negara-negara di dunia.

Bahkan, Amerika Serikat sampai-sampai harus menggalang koalisi yang berjumlah sekitar 40 negara hanya untuk memberangus sebuah negara yang baru berumur 1 tahun.

Siapa mereka sesungguhnya ?

Mengapa sebuah negara super power sekaliber Amerika Serikat begitu ketakutan dengan kelompok baru dan kecil ini ?


Apa sebenarnya yang mereka punya ? 

Apakah mereka punya angkatan udara? 

Apakah mereka punya pabrik persenjataan canggih ? 

Apakah mereka bisa membuat hulu ledak nuklir ? 

Apakah mereka bisa membuat rudal-rudal yang canggih ? 

Tidak !, sama sekali tidak !, bahkan hampir semua persenjataan yang dimiliki Daulah Islam adalah hasil rampasan. Bandingkan dengan persenjataan si penjahat kemanusiaan Israel yang begitu canggih dan mutakhir ditambah sokongan dana yang melimpah dari kekasih mereka Amerika Serikat.

Menariknya lagi, ditengah permusuhan hebat yang dikobarkan berbagai negara didunia terhadap kelompok ini. Mereka tetap dapat mengelola Negaranya seolah-olah tanpa gentar terhadap pemboikotan. Mereka tetap mampu mencukupi kebutuhan masyarakatnya.

Entah darimana mereka mendapatkan rezeki ini. Allah-lah yang menjamin rezeki bagi hambaNya yang bertakwa. Bahkan eksistensinya semakin besar dan meluas dukungannya. 
 
Padahal, kejamnya “mulut” media massa tak henti-hentinya berucap bahwa mereka adalah teroris, garis keras, dan berbagai julukan buruk lainnya. Ditambah lagi tikaman dari internal umat Islam sendiri yaitu para pengkhianat yang menjual agamanya untuk dunia dan menjadi antek Amerika Serikat.

Semua ini merupakan hal yang aneh diluar nalar manusia, bayangkan saja, ditengah gempuran pesawat-pesawat canggih pasukan koalisi yang berjumlah sekitar 40 Negara, ditambah pertempuran dahsyat didarat melawan rezim syiah Iraq, Suriah disokong oleh Negara Syiah Iran mereka tak kunjung kalah. Justru pekan ini mereka dapat merebut kendali atas kota Ramadi, Ibukota Provinsi Anbar Iraq dan berbagai kota di Suriah, memperluas wilayah kekuasaanya di dua Negara tersebut.


Pada 10 September lalu, Presiden Barack Obama -- dalam pidato yang disiarkan televisi -- berjanji negaranya akan memimpin sebuah koalisi besar untuk memukul balik ISIS. Koalisi ini, menurut keterangan juru bicara Kementerian Luar Negeri AS dua hari sebelumnya, akan melibatkan lebih dari 40 negara -- baik secara langsung maupun dalam bentuk lain.

Sejumlah negara Arab – Mesir, Arab Saudi, Kuwait, Qatar, Uni Emirat Arab, Bahrain, Oman, Lebanon, Yordania, dan Irak – sudah menyatakan ikut dalam koalisi. Juga negara-negara yang tergabung dalam  NATO (Pakta Pertahanan Atlantik Utara). Sedangkan negara-negara lain diperkirakan akan ikut dalam koalisi dalam bentuk lain, misalnya sekadar memberikan pernyataan dukungan.

Gabungan kekuatan militer AS, NATO, dan negara-negara Arab tentu sangat dahsyat. Belum ada negara yang diinvasi oleh koalisi yang dipimpin AS bisa bertahan. Kalau ada perlawanan itu hanya menunggu waktu untuk kemudian akan KO (knock out) alias fight ending atawa menyerah kalah. Lihatlah apa yang terjadi pada Afghanistan Taliban, Irak Saddam Husein, dan Libia Muammar Qadafi.


Sementara itu, yang dihadapi koalisi besar itu adalah Islamic State of Irak and Syria, yang baru dideklarasikan Juni lalu. Wilayah ISIS  hasil mengcaplok daerah-daerah di dua negara, Irak dan Suriah. Sebagai negara baru, kekuatan militer ISIS  tentu tak sebanding dengan koalisi. Bahkan bila dibandingkan dengan jumlah tentara satu negara saja, misalnya Mesir  468.500 personil atau Arab Saudi 233.500 personel.

Apalagi bila dibandingkan dengan kekuatan militer AS yang berjumlah 2.580.255 personel.  Jumlah ini adalah tentara aktif, belum termasuk tentara cadangan dan paramiliter.

Badan Inteligen AS, CIA, memperkirakan ISIS hanya mempunyai kekuatan antara 20 ribu hingga 31.500 milisi. Menurut juru bicara CIA, Ryan Trapani, perkiraan mengenai jumlah kekuatan ISIS dihimpun dari data laporan inteligen dari Mei hingga Agustus 2014. Sebelumnya, kekuatan ISIS diperkirakan hanya 10 ribu hingga 15 ribu personel.


Peningkatan ini lantaran perekrutan besar-besaran sejak Juni lalu,  menyusul kesuksesan ISIS di medan pertempuran, deklarasi kekhalifahan, dan intelijen atau propaganda. Dari jumlah 20 ribu-31.500 milisi, menurut Trapani, sebanyak 15 ribu orang di antara mereka merupakan orang dari luar Irak dan Suriah, termasuk 2.000 orang dari negara-negara Barat.

Meskipun jumlah milisi ISIS sudah bertambah, namun tetap kecil dibandingkan dengan kekuatan koalisi. Bahkan seandainya setiap negara yang tergabung dengan koalisi hanya mengerahkan sebagian kecil personel militernya. Namun, bila dijumlah akan tetap besar. Apalagi pasukan koalisi didukung dengan persenjataan yang pasti lebih modern.


Perjuangan mereka mengingatkan saya kepada sejarah perjuangan Islam dimasa nabi Muhammad S.A.W dan para Sahabatnya, mereka telah bercucuran darah memperjuangkan Islam dan memenangkanNya atas segala kekuasaan tirani yang mengeroyoknya.

Siapa yang tidak tahu perang Ahzab ? dimana pasukan muslim yang hanya berjumlah 3000 musti menghadapi 30.000 pasukan sekutu kabilah-kabilah Arab ? Perang Mu’tah ketika 3000 pasukan kaum muslimin harus menghadapi 200.000 bala tentara romawi ? dan perang-perang lainnya.

Namun, berkat kelompok kecil ini, yang berasal dari tengah padang pasir yang gersang dan terbelakang. cahaya Islam berhasil menang dan menerangi dunia. Akankah sejarah akan berulang ?


Segala keanehan diluar nalar manusia tadi tentu membuat kita layak bertanya-tanya siapa sebenarnya mereka ? Apa Manhaj dan ideologinya sehingga sejauh ini mampu memenangkan pertarungan melawan musuh-musuh yang mengeroyoknya ?

Semoga hal ini akan memancing kita untuk mencari lebih jauh siapa sebenarnya mereka. Karena akan selalu ada sekelompok orang didalam umat Islam yang berperang diatas jalan kebenaran hingga hari kiamat tiba.

“ Ya Allah, bila Daulah ini adalah Daulah Khawarij, maka hancurkanlah pilarnya dan bunuhlah para pemimpinnya dan gugurkanlah panjinya serta berilah hidayah bala tentaranya kepada Al Haq”

“Ya Allah bila ia itu Daulah Islam yang behukum dengan kitabMu dan sunnah nabiMu, serta berjihad melawan musuh-musuhMu, maka teguhkanlah, jayakanlah, menangkanlah dan berilah baginya tamkin (kekuasaan) di muka bumi serta jadikanlah ia gerbang menuju Khilafatan ‘alaa minhajin nubuwwah”

Katakan aamiin wahai kaum muslimin..

(Cuplikan pidato Juru Bicara IS, Syaikh Mujahid Abu Muhammad Al Adnani).


Sumber :
http://www.eramuslim.com/suara-kita/suara-pembaca/daulah-islam-negeri-yang-aneh.htm

AGAR KITA TIDAK SALAH MENILAI SESAMA MUSLIM...
SILAHKAN BACA JUGA INFORMASI DIBAWAH INI :

*****
*****
*****
***** 
Silahkan Baca Juga : Benarkah ISLAMIC STATE (ISIS) Bertindak Kejam Terhadap Rakyat Di Wilayah Yang Di Kuasainya ? Seperti Yang Di Fitnahkan Media Mainstream ? Menengok Aktifitas Dewan Zakat ISIS.. 

PENGIN TAHU BAGAIMANA CARA ORANG KAFIR MENGADUDOMBA SESAMA MUSLIM VIA MEDIA MASSA ?
SILAHKAN BACA BUKU-BUKU DI BAWAH INI...

SEMOGA PIKIRAN KITA SEMAKIN DEWASA DALAM MENYIKAPI SUATU BERITA..
http://duniamuallaf.blogspot.com/search/label/KEJAHATAN%20%28KEZALIMAN%29%20MEDIA%20MASSA%20TERHADAP%20ISLAM
http://duniamuallaf.blogspot.com/search/label/KEJAHATAN%20%28KEZALIMAN%29%20MEDIA%20MASSA%20TERHADAP%20ISLAM

 ALLAH SWT BERFIRMAN :
“Janganlah kebencianmu pada suatu kaum, mendorong kamu untuk bersikap tidak adil” 
 (QS. Al Maidah: 8)
   
Untuk Informasi tentang ISLAMIC STATE, Silahkan Baca :
http://www.azzammedia.net/
https://daulahislamiyahbaqiyyah.wordpress.com/

Ulasan

Catatan Minggu lepas popular

Celcom Xpax tawar pelan internet sehingga 15GB

Zalman Aefendy (dua, kanan) pada majlis pengenalan pelan Xpax baharu. CELCOM Xpax memperkenalkan Pelan Internet Xpax yang menawarkan sehingga 15GB kuota internet bersama Music Walla dan Video Walla Percuma.
Pelanggan juga dapat menikmati ciri tambahan yang dipertingkatkan untuk melengkapi gaya hidup digital mereka seperti Pelan Harian RM5 (2GB), Pelan Mingguan RM6 (500MB), RM19 (5GB) dan Pelan Bulanan RM79 (15GB, dengan Music Walla percuma dan 15GB Video Walla).
Ketua Pegawai Pemasaran Celcom Axiata Berhad, Zalman Aefendy Zainal Abidin berkata, pelan Internet Xpax dan ciri tambahannya adalah tawaran yang terhebat bagi memenuhi gaya hidup digital pelanggan.
“Kami inginkan pelanggan menikmati pengalaman internet digital terbaik dengan rangkaian Lightning Fast LTE Celcom, tanpa kebimbangan kehabisan kuota data.
“Celcom komited memenuhi kehendak pelanggan prabayar yang menginginkan lebih banyak internet dengan harga berpatutan, tanpa sebarang kerumitan. Dengan Xpax #nokelentong, apa yang …

RAMLY bakal jadi pesaing hebat produk McD

Iklan Penaja SHAH ALAM, 7 OGOS: Selepas tentangan hebat diberikan kepada premis makanan segera McDonalds berhubung isu boikot ekoran serangan rejim Zionis terhadap Palestin, pengguna tempatan mula mengalihkan perhatian dan memberikan sokongan terhadap produk Halal Burger Ramly.

Laman sosial facebook sudah pastinya menjadi tumpuan berkenaan usaha itu sebagai alternatif dalam mendapatkan hidangan makanan segera yang dimiliki sepenuhnya oleh orang Islam.
Kebanyakan pelayar laman sosial memberikan respon positif terhadap perkara ini selain berkongsi gambar hidangan burger Ramly yang boleh didiapati di beberapa premisnya iaitu Ramly Halal Mart, Ramly Kiosk dan Ramly Café.

Safrina Sulaiman Safri, berkata pengusaha produk tempatan perlu memanfaatkan peluang yang ada untuk menarik perhatian pengguna.

“Inilah masa terbaik local brands nak ambik kesempatan tarik hati pelanggan setia McD…keluarkan produk yang macam McD tapi local made (buatan tempatan). siap ada burger oblong lagi.
“Mac…

SENARAI KEDUDUKAN TERKINI ORANG MELAYU PALING KAYA DI MALAYSIA TAHUN 2016

Berdasarkan kedudukan ranking senarai 50 orang terkaya di Malaysia pada tahun 2016 yang dikeluarkan oleh majalah perniagaan popular Forbes, (www.forbes.com) terdapat tujuh individu melayu tersenarai dalam ranking tersebut Kesemua mereka yang tersenarai sebagai individu berbangsa melayu Islam terkaya di Malaysia pada tahun 2016 adalah seperti berikut

1. Tan Sri Syed Mokhtar Al­bu­­khary Tan Sri Syed Mokhtar Al­bu­­khary merupakan orang melayu paling kaya di Malaysia dengan nilai kekayaan sebanyak AS$1.45 bilion pada tahun 2016 Beliau yang berusia 64 tahun memulakan karier perniagaannya sebagai pedagang beras dan tidak mempunyai latar belakang pendidikan tinggi Bagaimanapun usaha beliau sepanjang bergelar seorang ahli perniagaan, kini beliau menjalankan pelbagai perniagaan terutamanya menerusi syarikat tersenarai di Bursa Malaysia, iaitu MMC Corp. dan DRB-Hicom Beliau yang juga pengerusi pengerusi Yayasan Al-Bukhary merupakan individu yang kekal dalam senarai top 10 orang terkaya di Mal…

Jawapan Tuduhan dan Fitnah Bodoh Syria care Malaysia Terhadap Daulah Islam. [ Dunia Islam ]

ini pula adalah kebodohan syriakari kali yang ke-100.

Untuk melihat kebodohan,fitnah dan penipuan mereka 1-99 sila rujuk revolusiislam.com. pada kotak search sila taip kari atau FSA atau syriakari... admin telah tunjukkan bukti fitnah, penipuan dan kebodohan mereka dalam melaporkan berita2 konflik di Syria dan Iraq.

Kebodohan Syriakari dalam melaporkan sesuatu isu sebenarnya reflect akan kebodohan admin2nya. ustaz2 dan Sheikh di belakang syriakari pula tidak mengambil berat akan bentuk reporting.

Daulah mengeluarkan kenyataan menjemput kristian kepada Islam. Jika mereka tidak mahu kepada Islam tidak mengapa. (Kristian adalah kafir najis dan pig anyway). Daulah memberi mereka syarat ke dua iaitu bayar jizyah 2% dan sebagai balasan ISIS akan protect jiwa dan harta kristian. Sesiapa yang memerangi kristian yang telah membayar jizyah, golongan ini akan diperangi oleh Daulah.

 dan jika kristian ini tidak mahu kepada Islam dan tidak mahu membayar jizyah.. di dalam hukum Islam, me…

Hai-O (Hairuddin Omar) juga lincah di dapur

HAI O, bukan nama asing dalam arena bola sepak negara. Tetapi adakah anda tahu, selain lincah di padang, beliau juga lincah di dapur ketika memasak di restoran miliknya, Restoran Adeq Sue Ikan Bakar di Jalan Kamarudin, Kuala Terengganu.

Dari bintang bola sepak, pemilik nama sebenar Hairuddin Omar ini sekarang sudah bergelar Pengarah Eksekutif Pemasaran Adeq Sue Resources Sdn Bhd (Adeq Sue).  

Jika ada masa luang dan tiada latihan bola sepak, Hai O, 35,  menguruskan restorannya bahkan beliau tidak kekok membasuh pinggan dan gelas.

“Semua bermula pada 2011, saya berbincang dengan ahli keluarga untuk memulakan perniagaan. Memandangkan dalam keluarga, kakak saudara saya, Shukuriah Abd Ghafar atau Kak Sue berkemahiran dan pandai memasak, jadi kami sepakat buka restoran.

“Modal permulaan untuk buka restoran adalah RM150,000 dikongsi bersama Kak Sue dan suaminya, Mohd Kamal Ariffin yang menguruskan bahagian kewangan. Kos itu meliputi kos membangunkan kawasan restoran yang me…

Catatan popular daripada blog ini

Ceramah Anwar Ibrahim Di Gopeng (Video)

Ceramah terbaru Anwar : KlikSINI

Ceramah Terkini!!! Mat Sabu (video)

Mat Sabu: Buat Perubahan Besar Kita Ambil Ahli Putrajaya


Dato' Omar Abu Bakar - Saya Terlibat Dalam Perancangan Fitnah Liwat Dato' Seri Anwar Ibrahim (video panas!!)

[Klik Start Jika Nak Dengar Radio] Eksklusif Bersama Radio CiliFM Buat Permintaan Lagu Klik SINI