Langkau ke kandungan utama

KETAHUILAH 50 CARA JADI JUTAWAN WALAUPUN SEDANG KERJA MAKAN GAJI

 

Hari ini ramai orang mempunyai masalah kewangan tetapi tidak ramai yang tahu bagaimana nak mengatasinya. “Kalau kita gagal untuk merancang, kita merancang untuk gagal.” Kata-kata ini sudah selalu kita dengar tapi sedar atau tidak, kita sendiri tergolong dalam golongan gagal merancang.
Biasa dengar kata-kata duit tak pernah cukup? Mungkin kita pun selalu cakap begitu. Maklumlah kerja pun dengan orang, dapat gaji tak seberapa. 10 tahun bekerja pun tidak ada simpanan. Anak dah ramai dalam bank simpanan tetap tak sampai beribu. Itu cerita waktu sekarang ini, waktu tengah kerja, ada gaji, masih muda lagi.

Cuba bayangkan semasa 20 tahun akan datang. Kalau tak beringat, 20 tahun akan datang pun belum tentu dalam akaun bank ada seribu. Hari ini ramai orang nak jadi kaya tapi tak ramai yang jadi kaya. “ orang kaya komited untuk jadi kaya, orang miskin nak jadi kaya”

Post ini akan menerangkan beberapa strategi yang semua orang boleh lakukan tak kira apa latar belakang yang mempunyai cita-cita nak merasa hidup di dunia ini sebagai seorang Jutawan. Ada cara yang cepat, dan ada cara yang lambat tetapi ceritanya tetap boleh jadi jutawan.

Saya menggunakan salah satu cara yang akan diberitahu ini dan menjadi Jutawan dalam masa 3 tahun. Daripada seorang yang tiada apa-apa, kereta  dan rumah pun tiada , simpanan dalam akaun bank tak sampai RM15. Tapi sekarang, hasilnya memang tak disangka dan saya Berjaya menjadi seorang jutawan.
Kali ini, saya ingin berkongsi dengan anda , bagaimana anda juga boleh jadi seorang jutawan, walaupun anda masih bekerja makan gaji ataupun gaji yang anda terima tak banyak. Jangan terasa kalau saya cakap gaji anda tak banyak. Terima lah hakikat dan sebab itu anda perlu buat sesuatu perubahan , jika tidak, biarpun berpuluh tahun anda bekerja, akan alami masalah yang sama iaitu duit takde.

Jutawan yang saya ingin kongsi dengan anda bukan lah Jutawan yang ada pada nama sahaja tetapi dalam akaun bank mempunyai tunai lebih atau sama dengan RM 1 juta.

Saya amalkan 6 “S” untuk menjadi seorang Jutawan dan anda juga saya syorkan petua ini dan ingat sampai bila-bila.

Pertama, SABAR. Ini penting sebab nak dapat kejayaan bukan dalam masa satu malam. Nak jutawan memang perlu banyak sabar dan ambik masa. Lain lah kalau anda memang anak seorang Jutawan atau anda berkahwin dengan Jutawan. Semasa anda dalam perjalanan untuk menuju kejayaan, macam-macam dugaan akan anda hadapi. Contoh macam kena tipu, kena kutuk, kena reject, kena tinggalkan keluarga, kena pecat dan macam-macam lagi. Sebab itu, anda kena sabar. Pengasas kereta Honda selalu berkata, kejayaan adalah 1% dan 99% adalah kegagalan. Masksudnya, sebelum Berjaya, kita akan lalui banyak kegagalan. Jadi Sabar sahaja.
Kedua , SANGGUP. Sanggup untuk belajar, sanggup untuk keluar mencari rezeki, sanggup untuk berkongsi ilmu. Ramai orang nak kaya tapi tak ramai yang sanggup untuk jadi kaya. Ramai yang sanggup memberi alasan daripada beri komitmen pada diri sendiri untuk Berjaya. Saya pasti, bila anda sanggup untuk Berjaya, anda pasti akan menghabiskan membaca buku ini.
Ketiga , SEBAB. Jika mempunyai sebab yang kuat, tiada apa yang boleh menghalangnya kecuali Tuhan. Orang-orang yang Berjaya mempunyai sebab yang kuat. Jika tiada sebab, orang itu mudah cepat putus asa.

Keempat, SOLAT. Selalu berdoa minta pada Tuhan semoga dipermudahkan untuk mendapatkan rezeki yang berlimpah luah. Tuhan Maha Kaya. Jika kita minta padanya, tidak terjejas sedikitpun walau secebis kuman kerana ala mini miliknya. Oleh itu minta pada Tuhan. Tuhan sangat suka kepada hambanya yang minta padanya selalu. Dulu saya selalu minta pada Tuhan untuk miliki kereta BMW, hari ini saya telah milikinya.

Kelima, SACRIFICE . Nak Berjaya jadi seorang Jutawan memang kena banyak berkorban dari segi masa, tenaga dan wang. Hari ini, ramai orang yang menjana pendapatan bila dia sanggup bekorban untuk membelanjakan wang untuk meningkatkan ilmu pengetahuan , ramai orang nak pendapatan RM 1juta tapi tak sanggup keluarkan modal dan kalau boleh nak keluarkan hanya seposen sahaja.

Keenam , SETIA. Setia dalam hal ini ialah kita setia pada apa yang kita nak impikan jika tidak kita akan jadi berlari setempat dan akan bermula semula dari bawah jika tak setia.Contohnya, jika kita minat nak buat RMsejuta maksudnya kita setia pada plen kita itu dan yang lain-lain boleh datang kemudian.

Bagaimana nak hasilkan simpanan sejuta sedangkan kita masih bekerja makan gaji yang kecil ? tahukah anda, kuasa gandaan faedah daripada simpanan dalam Bank ? anda mungkin tak pernah terfikir, jika mempunyai RM200ribu simpanan yang dimasukkan dalam ASB, selepas 17 tahun, ia akan berganda menjadi RM1.1juta.
Bayangkan kalau anak kita lahir sahaja, kita dah masukkan RM200ribu dalam akaun ASB nya dan apabila dia membesar pada umur 17 tahun, selepas dia habis sekolah, dia sudah menjadi orang yang Berjaya iaitu seorang Jutawan.
Bagaimana nak dapat RM200ribu kalau sebulan pun tak pernah buat simpanan. Dapat gaji pun cukup-cukup untuk bayar macam-macam.

Tanggungan makin meningkat. Perbelanjaan semakin naik sebab harga barang naik. 5 tahun dulu kalau makan nasi berlauk hanya bayar RM3.50 tapi sekarang dan jadi RM7.00.
Tak mengapa. Segala masalah yang timbul kalau kita merungut memang tak ada guna. Biarpun kita membuat demonstrasi atau komplein pasal kehidupan kita, perbelanjaan tetap meningkat. Sebab satu saje iaitu kita tak boleh nak mengubah dunia sebaliknya kita boleh mengubah diri kita.

Tanamlah sikap orang-orang yang Berjaya. Setiap masalah yang datang, kita selalu berfikiran positif dan anggaplah ia mempunyai hikmah. Kerana setiap kali masalah yang datang akan wujud satu peluang.

Hari ini anda berpeluang juga untuk hidup selesa dan hidup berduit di masa akan datang Cuma anda perlu berkorban dan sabar sikit. Anda guna kan cara yang saya bentangkan kepada anda di sini ada 50 cara untuk menjadi Jutawan walaupun anda bekerja makan gaji tak kira berapa gaji anda.
Mungkin anda tidak membaca post ini tapi disebabkan anda nak berubah sekarang anda ikuti apa yang nak disampaikan. Jika anda sudah selesa, anda tak hiraukan. Macam saya beritahu tadi, bila datang satu masalah, wujud satu peluang. Kini, anda akan didedahkan dengan 50 peluang dan cara bagaimana nak jadi jutawan.

Jutawan yang saya maksudkan selama ini ialah mempunyai simpanan dalam akaun bank melebihi RM 1 juta. Semasa pendapatan saya mencecah RM 1 juta, saya dipanggil jutawan tapi ada sesuatu yang tak berapa seronok bila ada pendapatan RM 1 juta iaitu simpanan tak ada 1 juta.
Bila saya sudah menjadi jutawan, satu pengalaman baru yang saya alami, contoh macam ramai orang termasuk kawan-kawan ingin jadi seperti saya jadi jutawan dan berpendapatan RM 1 juta. Tapi dalam masa yang sama saya rasa ada sesuatu yang kurang. Simpanan tak sampai 1 juta.

Mungkin, jika saya beringat dan mempunyai disiplin, saya dapat menyimpan ¾ pendapatan saya dan hanya belanja ¼ sahaja mungkin waktu itu simpanan saya dah ada ¾ juta. Tak cukup ke belanja ¼ iaitu RM250,000 setahun?
Sekarang , saya dah mula membina sumber pendapatan sampingan yang saya yakin dengan strategi hasilkan simpanan kecil-kecilan akan menjadi jutaan ringgit dalam masa beberapa tahun dan pastinya di hari persaraan, saya tak perlu untuk bekerja atau mencari duit lagi. Waktu itu habiskan masa dengan melawat dunia dan dalam akaun Bank ada lebih dari RM 10 juta.
……………bersambung di post akan datang

 CARA MUDAH MENJANA INCOME PASIF SETIAP BULAN.


HANYA MODAL BERMULA RM55.00 SAHAJA

ANDA BOLEH MENJANA INCOME PASIF SETIAP BULAN. 

BELI SEKALI..UNTUNG BERKALI-KALI. 

LIHAT ANDA BELI HARGA RM55.00 UNTUK 1 LOT. 

1       LOT ANDA DAPAT RM400.00 
2       LOT ANDA DAPAT RM800.00 
10     LOT ANDA DAPAT RM4000.00 
100   LOT ANDA DAPAT RM40,000.00 
1000 LOT ANDA DAPAT RM400,000.00 
2000 LOT ANDA DAPAT RM800,000.00 
3000 LOT ANDA DAPAT RM1,2000,000.00 

BELILAH IKUT KEMAMPUAN ANDA RUJUK SINI 


Ulasan

Catatan Minggu lepas popular

KWSP isytihar dividen 6.90% bagi 2017

KUALA LUMPUR - Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) mengisytiharkan kadar dividen 6.90 peratus bagi Simpanan Konvensional 2017 dengan jumlah agihan dividen sebanyak RM44.15 bilion dan 6.40 peratus bagi Simpanan Syariah, dengan agihan dividen  RM3.98 bilion.
KWSP dalam satu kenyataan hari ini berkata, jumlah keseluruhan agihan dividen bagi 2017 adalah sebanyak RM48.13 bilion, peningkatan 29.8 peratus dari 2016. Pengerusinya, Tan Sri Samsudin Osman berkata, keseluruhan prestasi 2017 adalah juga merupakan tahun yang penting bagi KWSP memandangkan ia kini menguruskan dua skim simpanan dan mengisytiharkan dua kadar dividen. “Simpanan Syariah menunjukkan prestasi yang kukuh untuk pengisytiharan dividen pertama.
“Ini membuktikan prestasi aset Syariah KWSP yang mapan, seterusnya memberikan berita baik kepada ahli kami yang telah bertukar kepada Simpanan Syariah. Untuk Simpanan Konvensional, kadar 6.90 peratus merupakan kadar tertinggi pernah diumumkan semenjak 1997,” katanya.
KWSP berkata, …

‘Datuk Seri’, 3 ‘Datuk’ ditahan tipu pelaburan lebih RM27 juta

KUALA LUMPUR: Seorang ‘Datuk Seri’ dan 3 ‘Datuk’ antara 6 ditahan kerana disyaki terlibat dalam sindiket penipuan pelaburan emas dan minyak (oil bunkering) yang mengakibatkan kerugian RM27.5 juta di sekitar Kuala Lumpur dan Pulau Pinang pada 26 Januari lepas. Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersil Bukit Aman Datuk Seri Amar Singh Ishar Singh berkata semua suspek berusia 42 hingga 62 tahun itu ditahan selepas polis menerima 193 laporan di seluruh negara membabitkan sindiket berkenaan sejak Oktober 2015 hingga Disember 2017. “Suspek ditahan terdiri daripada pengarah syarikat dan penganjur skim berkenaan manakala sindiket itu menjalankan operasi mereka dengan menawarkan 2 pelaburan utama iaitu jual beli jongkong emas serta minyak dengan memberi pulangan lumayan bagi tempoh 9 bulan. “Bagi skim pelaburan jongkong emas, pelabur dijanjikan pulangan lumayan 2% sebulan, manakala pelaburan minyak sebanyak 15% setiap bulan, juga bagi tempoh 9 bulan,” katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejaba…

Syarikat MLM terkemuka di malaysia CNI Malaysia kini berwajah baru.

CNI Malaysia kini berwajah baru dan menggunakan sistem online dalam bisnesnya. Mereka memperkenalkan O2O frenz plan.

Apa itu o2o frenz plan? o2o frenz plan adalah MENJANA KEUNTUNGAN SETIAP KALI ANDA BERBELANJA. Dengan pengalaman CNI 30 tahun dalam industri MLM di malaysia.

CNI malaysia menyediakan tawan paling hebat dan diskaun untuk 7 juta produk dan termasuk produk CNI yang bertarah GMP.

O2O plan juga adalah peluang terbaik untuk rakyat malaysia memulakan perniagaan secara online. Hanya bermodal permulaan RM50 sahaja anda sudah layak untuk menyertai plan O2O plan terkini CNI Malaysia.

jika anda berminat boleh layari link ini : www.cni.my/976745/o2o


www.gajimasyuk.com

SENARAI KEDUDUKAN TERKINI ORANG MELAYU PALING KAYA DI MALAYSIA TAHUN 2016

Berdasarkan kedudukan ranking senarai 50 orang terkaya di Malaysia pada tahun 2016 yang dikeluarkan oleh majalah perniagaan popular Forbes, (www.forbes.com) terdapat tujuh individu melayu tersenarai dalam ranking tersebut Kesemua mereka yang tersenarai sebagai individu berbangsa melayu Islam terkaya di Malaysia pada tahun 2016 adalah seperti berikut

1. Tan Sri Syed Mokhtar Al­bu­­khary Tan Sri Syed Mokhtar Al­bu­­khary merupakan orang melayu paling kaya di Malaysia dengan nilai kekayaan sebanyak AS$1.45 bilion pada tahun 2016 Beliau yang berusia 64 tahun memulakan karier perniagaannya sebagai pedagang beras dan tidak mempunyai latar belakang pendidikan tinggi Bagaimanapun usaha beliau sepanjang bergelar seorang ahli perniagaan, kini beliau menjalankan pelbagai perniagaan terutamanya menerusi syarikat tersenarai di Bursa Malaysia, iaitu MMC Corp. dan DRB-Hicom Beliau yang juga pengerusi pengerusi Yayasan Al-Bukhary merupakan individu yang kekal dalam senarai top 10 orang terkaya di Mal…

Rahsia Kejayaan Gadis Cantik Bergelar Jutawan Pada Usia 19 Tahun

Jika sebelum ini kejayaan seorang gadis muda dapat memiliki rumah sendiri menjadi viral di media sosial, kini nampaknya kejayaan gadis yang akan kami kongsikan ini lebih hebat.

Mana tidaknya, gadis cantik yang dikenali sebagai Sofea Illias yang baru berusia 19 tahun ini sudah bergelar jutawan dan berjaya memiliki beberapa buah kereta mewah seperti Camry, Audi, Mini Cooper, Hilux dan Hummer. Malah semuanya dibeli dengan tunai.




Pasti ramai yang tertanya-tanya apa rahsia yang membuatkan gadis muda ini berjaya sehingga ketahap seperti itu. Jadi kami kongsikan semula ia disini pengalaman yang dilalui Sofea Ilias.

"Ramai tanya kisah-kisah suka duka saya sebelum nak berjaya ni ape. Hihi . Camne ye nak cerita. Rasanya ramai kot kenal saya dari dulu? Saya datang kl masa umor 18. Berhenti belajar dari UiTM lepas 6 bulan je belajar . SPM sye 3A+ 3A 2A- 1B+. Ye saye memang dah tak boleh nak belajar sebab memang fikir bisnes. Niat di hati nak belajar medic sebab nak jadi doktor …

Catatan popular daripada blog ini

Ceramah Anwar Ibrahim Di Gopeng (Video)

Ceramah terbaru Anwar : KlikSINI

Ceramah Terkini!!! Mat Sabu (video)

Mat Sabu: Buat Perubahan Besar Kita Ambil Ahli Putrajaya


Dato' Omar Abu Bakar - Saya Terlibat Dalam Perancangan Fitnah Liwat Dato' Seri Anwar Ibrahim (video panas!!)

[Klik Start Jika Nak Dengar Radio] Eksklusif Bersama Radio CiliFM Buat Permintaan Lagu Klik SINI