Langkau ke kandungan utama

KETAHUILAH 50 CARA JADI JUTAWAN WALAUPUN SEDANG KERJA MAKAN GAJI

 

Hari ini ramai orang mempunyai masalah kewangan tetapi tidak ramai yang tahu bagaimana nak mengatasinya. “Kalau kita gagal untuk merancang, kita merancang untuk gagal.” Kata-kata ini sudah selalu kita dengar tapi sedar atau tidak, kita sendiri tergolong dalam golongan gagal merancang.
Biasa dengar kata-kata duit tak pernah cukup? Mungkin kita pun selalu cakap begitu. Maklumlah kerja pun dengan orang, dapat gaji tak seberapa. 10 tahun bekerja pun tidak ada simpanan. Anak dah ramai dalam bank simpanan tetap tak sampai beribu. Itu cerita waktu sekarang ini, waktu tengah kerja, ada gaji, masih muda lagi.

Cuba bayangkan semasa 20 tahun akan datang. Kalau tak beringat, 20 tahun akan datang pun belum tentu dalam akaun bank ada seribu. Hari ini ramai orang nak jadi kaya tapi tak ramai yang jadi kaya. “ orang kaya komited untuk jadi kaya, orang miskin nak jadi kaya”

Post ini akan menerangkan beberapa strategi yang semua orang boleh lakukan tak kira apa latar belakang yang mempunyai cita-cita nak merasa hidup di dunia ini sebagai seorang Jutawan. Ada cara yang cepat, dan ada cara yang lambat tetapi ceritanya tetap boleh jadi jutawan.

Saya menggunakan salah satu cara yang akan diberitahu ini dan menjadi Jutawan dalam masa 3 tahun. Daripada seorang yang tiada apa-apa, kereta  dan rumah pun tiada , simpanan dalam akaun bank tak sampai RM15. Tapi sekarang, hasilnya memang tak disangka dan saya Berjaya menjadi seorang jutawan.
Kali ini, saya ingin berkongsi dengan anda , bagaimana anda juga boleh jadi seorang jutawan, walaupun anda masih bekerja makan gaji ataupun gaji yang anda terima tak banyak. Jangan terasa kalau saya cakap gaji anda tak banyak. Terima lah hakikat dan sebab itu anda perlu buat sesuatu perubahan , jika tidak, biarpun berpuluh tahun anda bekerja, akan alami masalah yang sama iaitu duit takde.

Jutawan yang saya ingin kongsi dengan anda bukan lah Jutawan yang ada pada nama sahaja tetapi dalam akaun bank mempunyai tunai lebih atau sama dengan RM 1 juta.

Saya amalkan 6 “S” untuk menjadi seorang Jutawan dan anda juga saya syorkan petua ini dan ingat sampai bila-bila.

Pertama, SABAR. Ini penting sebab nak dapat kejayaan bukan dalam masa satu malam. Nak jutawan memang perlu banyak sabar dan ambik masa. Lain lah kalau anda memang anak seorang Jutawan atau anda berkahwin dengan Jutawan. Semasa anda dalam perjalanan untuk menuju kejayaan, macam-macam dugaan akan anda hadapi. Contoh macam kena tipu, kena kutuk, kena reject, kena tinggalkan keluarga, kena pecat dan macam-macam lagi. Sebab itu, anda kena sabar. Pengasas kereta Honda selalu berkata, kejayaan adalah 1% dan 99% adalah kegagalan. Masksudnya, sebelum Berjaya, kita akan lalui banyak kegagalan. Jadi Sabar sahaja.
Kedua , SANGGUP. Sanggup untuk belajar, sanggup untuk keluar mencari rezeki, sanggup untuk berkongsi ilmu. Ramai orang nak kaya tapi tak ramai yang sanggup untuk jadi kaya. Ramai yang sanggup memberi alasan daripada beri komitmen pada diri sendiri untuk Berjaya. Saya pasti, bila anda sanggup untuk Berjaya, anda pasti akan menghabiskan membaca buku ini.
Ketiga , SEBAB. Jika mempunyai sebab yang kuat, tiada apa yang boleh menghalangnya kecuali Tuhan. Orang-orang yang Berjaya mempunyai sebab yang kuat. Jika tiada sebab, orang itu mudah cepat putus asa.

Keempat, SOLAT. Selalu berdoa minta pada Tuhan semoga dipermudahkan untuk mendapatkan rezeki yang berlimpah luah. Tuhan Maha Kaya. Jika kita minta padanya, tidak terjejas sedikitpun walau secebis kuman kerana ala mini miliknya. Oleh itu minta pada Tuhan. Tuhan sangat suka kepada hambanya yang minta padanya selalu. Dulu saya selalu minta pada Tuhan untuk miliki kereta BMW, hari ini saya telah milikinya.

Kelima, SACRIFICE . Nak Berjaya jadi seorang Jutawan memang kena banyak berkorban dari segi masa, tenaga dan wang. Hari ini, ramai orang yang menjana pendapatan bila dia sanggup bekorban untuk membelanjakan wang untuk meningkatkan ilmu pengetahuan , ramai orang nak pendapatan RM 1juta tapi tak sanggup keluarkan modal dan kalau boleh nak keluarkan hanya seposen sahaja.

Keenam , SETIA. Setia dalam hal ini ialah kita setia pada apa yang kita nak impikan jika tidak kita akan jadi berlari setempat dan akan bermula semula dari bawah jika tak setia.Contohnya, jika kita minat nak buat RMsejuta maksudnya kita setia pada plen kita itu dan yang lain-lain boleh datang kemudian.

Bagaimana nak hasilkan simpanan sejuta sedangkan kita masih bekerja makan gaji yang kecil ? tahukah anda, kuasa gandaan faedah daripada simpanan dalam Bank ? anda mungkin tak pernah terfikir, jika mempunyai RM200ribu simpanan yang dimasukkan dalam ASB, selepas 17 tahun, ia akan berganda menjadi RM1.1juta.
Bayangkan kalau anak kita lahir sahaja, kita dah masukkan RM200ribu dalam akaun ASB nya dan apabila dia membesar pada umur 17 tahun, selepas dia habis sekolah, dia sudah menjadi orang yang Berjaya iaitu seorang Jutawan.
Bagaimana nak dapat RM200ribu kalau sebulan pun tak pernah buat simpanan. Dapat gaji pun cukup-cukup untuk bayar macam-macam.

Tanggungan makin meningkat. Perbelanjaan semakin naik sebab harga barang naik. 5 tahun dulu kalau makan nasi berlauk hanya bayar RM3.50 tapi sekarang dan jadi RM7.00.
Tak mengapa. Segala masalah yang timbul kalau kita merungut memang tak ada guna. Biarpun kita membuat demonstrasi atau komplein pasal kehidupan kita, perbelanjaan tetap meningkat. Sebab satu saje iaitu kita tak boleh nak mengubah dunia sebaliknya kita boleh mengubah diri kita.

Tanamlah sikap orang-orang yang Berjaya. Setiap masalah yang datang, kita selalu berfikiran positif dan anggaplah ia mempunyai hikmah. Kerana setiap kali masalah yang datang akan wujud satu peluang.

Hari ini anda berpeluang juga untuk hidup selesa dan hidup berduit di masa akan datang Cuma anda perlu berkorban dan sabar sikit. Anda guna kan cara yang saya bentangkan kepada anda di sini ada 50 cara untuk menjadi Jutawan walaupun anda bekerja makan gaji tak kira berapa gaji anda.
Mungkin anda tidak membaca post ini tapi disebabkan anda nak berubah sekarang anda ikuti apa yang nak disampaikan. Jika anda sudah selesa, anda tak hiraukan. Macam saya beritahu tadi, bila datang satu masalah, wujud satu peluang. Kini, anda akan didedahkan dengan 50 peluang dan cara bagaimana nak jadi jutawan.

Jutawan yang saya maksudkan selama ini ialah mempunyai simpanan dalam akaun bank melebihi RM 1 juta. Semasa pendapatan saya mencecah RM 1 juta, saya dipanggil jutawan tapi ada sesuatu yang tak berapa seronok bila ada pendapatan RM 1 juta iaitu simpanan tak ada 1 juta.
Bila saya sudah menjadi jutawan, satu pengalaman baru yang saya alami, contoh macam ramai orang termasuk kawan-kawan ingin jadi seperti saya jadi jutawan dan berpendapatan RM 1 juta. Tapi dalam masa yang sama saya rasa ada sesuatu yang kurang. Simpanan tak sampai 1 juta.

Mungkin, jika saya beringat dan mempunyai disiplin, saya dapat menyimpan ¾ pendapatan saya dan hanya belanja ¼ sahaja mungkin waktu itu simpanan saya dah ada ¾ juta. Tak cukup ke belanja ¼ iaitu RM250,000 setahun?
Sekarang , saya dah mula membina sumber pendapatan sampingan yang saya yakin dengan strategi hasilkan simpanan kecil-kecilan akan menjadi jutaan ringgit dalam masa beberapa tahun dan pastinya di hari persaraan, saya tak perlu untuk bekerja atau mencari duit lagi. Waktu itu habiskan masa dengan melawat dunia dan dalam akaun Bank ada lebih dari RM 10 juta.
……………bersambung di post akan datang

 CARA MUDAH MENJANA INCOME PASIF SETIAP BULAN.


HANYA MODAL BERMULA RM55.00 SAHAJA

ANDA BOLEH MENJANA INCOME PASIF SETIAP BULAN. 

BELI SEKALI..UNTUNG BERKALI-KALI. 

LIHAT ANDA BELI HARGA RM55.00 UNTUK 1 LOT. 

1       LOT ANDA DAPAT RM400.00 
2       LOT ANDA DAPAT RM800.00 
10     LOT ANDA DAPAT RM4000.00 
100   LOT ANDA DAPAT RM40,000.00 
1000 LOT ANDA DAPAT RM400,000.00 
2000 LOT ANDA DAPAT RM800,000.00 
3000 LOT ANDA DAPAT RM1,2000,000.00 

BELILAH IKUT KEMAMPUAN ANDA RUJUK SINI 


Ulasan

Catatan Minggu lepas popular

Dari penjual burger, kini miliki kilang sendiri

Mohd Izzuddin dan isteri bersama produk patty burger keluaran mereka KIRA-kira 20 tahun lalu, dia hanya seorang peniaga burger di sebuah gerai di tepi jalan berhampiran sebuah kolej di Taman Gelora, Kuantan, Pahang.
Baginya, perniagaan gerai burger yang diusahakan ketika itu lebih daripada sebagai sumber pendapatan kerana dia turut mencari pengalaman berdepan selok-belok perniagaan demi mencapai wawasan masa depannya untuk bergelar seorang usahawan. Kini Mohd Izzuddin Mohamed, 41, berada di landasan tepat dalam merangka arah tuju wawasannya itu apabila dia berjaya mengembangkan perniagaan daripada peniaga burger biasa kepada perniagaan francais jenamanya sendiri, Akie Burger, di bawah Program Pra Francais Perbadanan Nasional Berhad (PNB).
Dia yang berpandangan jauh ke depan dalam perniagaan pada mulanya membuka beberapa gerai burger di sekitar Kuantan yang diuruskan sendiri pada 2009 sebelum mengambil keputusan membuat sendiri patty burger untuk kegunaan gerainya. Ketika itu dia hany…

Celcom Xpax tawar pelan internet sehingga 15GB

Zalman Aefendy (dua, kanan) pada majlis pengenalan pelan Xpax baharu. CELCOM Xpax memperkenalkan Pelan Internet Xpax yang menawarkan sehingga 15GB kuota internet bersama Music Walla dan Video Walla Percuma.
Pelanggan juga dapat menikmati ciri tambahan yang dipertingkatkan untuk melengkapi gaya hidup digital mereka seperti Pelan Harian RM5 (2GB), Pelan Mingguan RM6 (500MB), RM19 (5GB) dan Pelan Bulanan RM79 (15GB, dengan Music Walla percuma dan 15GB Video Walla).
Ketua Pegawai Pemasaran Celcom Axiata Berhad, Zalman Aefendy Zainal Abidin berkata, pelan Internet Xpax dan ciri tambahannya adalah tawaran yang terhebat bagi memenuhi gaya hidup digital pelanggan.
“Kami inginkan pelanggan menikmati pengalaman internet digital terbaik dengan rangkaian Lightning Fast LTE Celcom, tanpa kebimbangan kehabisan kuota data.
“Celcom komited memenuhi kehendak pelanggan prabayar yang menginginkan lebih banyak internet dengan harga berpatutan, tanpa sebarang kerumitan. Dengan Xpax #nokelentong, apa yang …

RAMLY bakal jadi pesaing hebat produk McD

Iklan Penaja SHAH ALAM, 7 OGOS: Selepas tentangan hebat diberikan kepada premis makanan segera McDonalds berhubung isu boikot ekoran serangan rejim Zionis terhadap Palestin, pengguna tempatan mula mengalihkan perhatian dan memberikan sokongan terhadap produk Halal Burger Ramly.

Laman sosial facebook sudah pastinya menjadi tumpuan berkenaan usaha itu sebagai alternatif dalam mendapatkan hidangan makanan segera yang dimiliki sepenuhnya oleh orang Islam.
Kebanyakan pelayar laman sosial memberikan respon positif terhadap perkara ini selain berkongsi gambar hidangan burger Ramly yang boleh didiapati di beberapa premisnya iaitu Ramly Halal Mart, Ramly Kiosk dan Ramly Café.

Safrina Sulaiman Safri, berkata pengusaha produk tempatan perlu memanfaatkan peluang yang ada untuk menarik perhatian pengguna.

“Inilah masa terbaik local brands nak ambik kesempatan tarik hati pelanggan setia McD…keluarkan produk yang macam McD tapi local made (buatan tempatan). siap ada burger oblong lagi.
“Mac…

SENARAI KEDUDUKAN TERKINI ORANG MELAYU PALING KAYA DI MALAYSIA TAHUN 2016

Berdasarkan kedudukan ranking senarai 50 orang terkaya di Malaysia pada tahun 2016 yang dikeluarkan oleh majalah perniagaan popular Forbes, (www.forbes.com) terdapat tujuh individu melayu tersenarai dalam ranking tersebut Kesemua mereka yang tersenarai sebagai individu berbangsa melayu Islam terkaya di Malaysia pada tahun 2016 adalah seperti berikut

1. Tan Sri Syed Mokhtar Al­bu­­khary Tan Sri Syed Mokhtar Al­bu­­khary merupakan orang melayu paling kaya di Malaysia dengan nilai kekayaan sebanyak AS$1.45 bilion pada tahun 2016 Beliau yang berusia 64 tahun memulakan karier perniagaannya sebagai pedagang beras dan tidak mempunyai latar belakang pendidikan tinggi Bagaimanapun usaha beliau sepanjang bergelar seorang ahli perniagaan, kini beliau menjalankan pelbagai perniagaan terutamanya menerusi syarikat tersenarai di Bursa Malaysia, iaitu MMC Corp. dan DRB-Hicom Beliau yang juga pengerusi pengerusi Yayasan Al-Bukhary merupakan individu yang kekal dalam senarai top 10 orang terkaya di Mal…

iPay88 sasar Timur Tengah

Kok Long menjelaskan mengenai perancangan iPay88.
SYARIKAT iPay88 Sdn Bhd (iPay88) kini menyasarkan meluaskan pasaran e-dagang ke Timur Tengah.
Pengasas bersama dan Pengarah Eksekutifnya, Chan Kok Long berkata, iPay88 telah pun diiktiraf dan dipercayai di rantau Asia seperti Hong Kong dan Bangladesh. Menurutnya, iPay88 menjangkakan peningkatan pendapatan dari pasaran antarabangsa menjelang akhir tahun ini.
"Walaupun Malaysia masih mengetuai dari segi pertumbuhan hasil, dari segi jumlah jualan, iPay88 melihat pertumbuhan 34 peratus di Indonesia untuk suku pertama dan kedua 2017 berbanding dengan tempoh yang sama pada 2016.
"Jumlah urus niaga di Indonesia juga meningkat sebanyak 97 peratus tempoh yang sama. Jumlah jualan di Filipina meningkat sebanyak 64 peratus dan jumlah urus niaga mencatatkan pertumbuhan sebanyak 44 peratus.
"Bangladesh adalah peserta akhir dalam sektor e-dagang, namun ia telah mencatatkan pertumbuhan yang luar biasa dalam masa yang singkat," kata…

Catatan popular daripada blog ini

Ceramah Anwar Ibrahim Di Gopeng (Video)

Ceramah terbaru Anwar : KlikSINI

Ceramah Terkini!!! Mat Sabu (video)

Mat Sabu: Buat Perubahan Besar Kita Ambil Ahli Putrajaya


Dato' Omar Abu Bakar - Saya Terlibat Dalam Perancangan Fitnah Liwat Dato' Seri Anwar Ibrahim (video panas!!)

[Klik Start Jika Nak Dengar Radio] Eksklusif Bersama Radio CiliFM Buat Permintaan Lagu Klik SINI