Langkau ke kandungan utama

KETAHUILAH 50 CARA JADI JUTAWAN WALAUPUN SEDANG KERJA MAKAN GAJI

 

Hari ini ramai orang mempunyai masalah kewangan tetapi tidak ramai yang tahu bagaimana nak mengatasinya. “Kalau kita gagal untuk merancang, kita merancang untuk gagal.” Kata-kata ini sudah selalu kita dengar tapi sedar atau tidak, kita sendiri tergolong dalam golongan gagal merancang.
Biasa dengar kata-kata duit tak pernah cukup? Mungkin kita pun selalu cakap begitu. Maklumlah kerja pun dengan orang, dapat gaji tak seberapa. 10 tahun bekerja pun tidak ada simpanan. Anak dah ramai dalam bank simpanan tetap tak sampai beribu. Itu cerita waktu sekarang ini, waktu tengah kerja, ada gaji, masih muda lagi.

Cuba bayangkan semasa 20 tahun akan datang. Kalau tak beringat, 20 tahun akan datang pun belum tentu dalam akaun bank ada seribu. Hari ini ramai orang nak jadi kaya tapi tak ramai yang jadi kaya. “ orang kaya komited untuk jadi kaya, orang miskin nak jadi kaya”

Post ini akan menerangkan beberapa strategi yang semua orang boleh lakukan tak kira apa latar belakang yang mempunyai cita-cita nak merasa hidup di dunia ini sebagai seorang Jutawan. Ada cara yang cepat, dan ada cara yang lambat tetapi ceritanya tetap boleh jadi jutawan.

Saya menggunakan salah satu cara yang akan diberitahu ini dan menjadi Jutawan dalam masa 3 tahun. Daripada seorang yang tiada apa-apa, kereta  dan rumah pun tiada , simpanan dalam akaun bank tak sampai RM15. Tapi sekarang, hasilnya memang tak disangka dan saya Berjaya menjadi seorang jutawan.
Kali ini, saya ingin berkongsi dengan anda , bagaimana anda juga boleh jadi seorang jutawan, walaupun anda masih bekerja makan gaji ataupun gaji yang anda terima tak banyak. Jangan terasa kalau saya cakap gaji anda tak banyak. Terima lah hakikat dan sebab itu anda perlu buat sesuatu perubahan , jika tidak, biarpun berpuluh tahun anda bekerja, akan alami masalah yang sama iaitu duit takde.

Jutawan yang saya ingin kongsi dengan anda bukan lah Jutawan yang ada pada nama sahaja tetapi dalam akaun bank mempunyai tunai lebih atau sama dengan RM 1 juta.

Saya amalkan 6 “S” untuk menjadi seorang Jutawan dan anda juga saya syorkan petua ini dan ingat sampai bila-bila.

Pertama, SABAR. Ini penting sebab nak dapat kejayaan bukan dalam masa satu malam. Nak jutawan memang perlu banyak sabar dan ambik masa. Lain lah kalau anda memang anak seorang Jutawan atau anda berkahwin dengan Jutawan. Semasa anda dalam perjalanan untuk menuju kejayaan, macam-macam dugaan akan anda hadapi. Contoh macam kena tipu, kena kutuk, kena reject, kena tinggalkan keluarga, kena pecat dan macam-macam lagi. Sebab itu, anda kena sabar. Pengasas kereta Honda selalu berkata, kejayaan adalah 1% dan 99% adalah kegagalan. Masksudnya, sebelum Berjaya, kita akan lalui banyak kegagalan. Jadi Sabar sahaja.
Kedua , SANGGUP. Sanggup untuk belajar, sanggup untuk keluar mencari rezeki, sanggup untuk berkongsi ilmu. Ramai orang nak kaya tapi tak ramai yang sanggup untuk jadi kaya. Ramai yang sanggup memberi alasan daripada beri komitmen pada diri sendiri untuk Berjaya. Saya pasti, bila anda sanggup untuk Berjaya, anda pasti akan menghabiskan membaca buku ini.
Ketiga , SEBAB. Jika mempunyai sebab yang kuat, tiada apa yang boleh menghalangnya kecuali Tuhan. Orang-orang yang Berjaya mempunyai sebab yang kuat. Jika tiada sebab, orang itu mudah cepat putus asa.

Keempat, SOLAT. Selalu berdoa minta pada Tuhan semoga dipermudahkan untuk mendapatkan rezeki yang berlimpah luah. Tuhan Maha Kaya. Jika kita minta padanya, tidak terjejas sedikitpun walau secebis kuman kerana ala mini miliknya. Oleh itu minta pada Tuhan. Tuhan sangat suka kepada hambanya yang minta padanya selalu. Dulu saya selalu minta pada Tuhan untuk miliki kereta BMW, hari ini saya telah milikinya.

Kelima, SACRIFICE . Nak Berjaya jadi seorang Jutawan memang kena banyak berkorban dari segi masa, tenaga dan wang. Hari ini, ramai orang yang menjana pendapatan bila dia sanggup bekorban untuk membelanjakan wang untuk meningkatkan ilmu pengetahuan , ramai orang nak pendapatan RM 1juta tapi tak sanggup keluarkan modal dan kalau boleh nak keluarkan hanya seposen sahaja.

Keenam , SETIA. Setia dalam hal ini ialah kita setia pada apa yang kita nak impikan jika tidak kita akan jadi berlari setempat dan akan bermula semula dari bawah jika tak setia.Contohnya, jika kita minat nak buat RMsejuta maksudnya kita setia pada plen kita itu dan yang lain-lain boleh datang kemudian.

Bagaimana nak hasilkan simpanan sejuta sedangkan kita masih bekerja makan gaji yang kecil ? tahukah anda, kuasa gandaan faedah daripada simpanan dalam Bank ? anda mungkin tak pernah terfikir, jika mempunyai RM200ribu simpanan yang dimasukkan dalam ASB, selepas 17 tahun, ia akan berganda menjadi RM1.1juta.
Bayangkan kalau anak kita lahir sahaja, kita dah masukkan RM200ribu dalam akaun ASB nya dan apabila dia membesar pada umur 17 tahun, selepas dia habis sekolah, dia sudah menjadi orang yang Berjaya iaitu seorang Jutawan.
Bagaimana nak dapat RM200ribu kalau sebulan pun tak pernah buat simpanan. Dapat gaji pun cukup-cukup untuk bayar macam-macam.

Tanggungan makin meningkat. Perbelanjaan semakin naik sebab harga barang naik. 5 tahun dulu kalau makan nasi berlauk hanya bayar RM3.50 tapi sekarang dan jadi RM7.00.
Tak mengapa. Segala masalah yang timbul kalau kita merungut memang tak ada guna. Biarpun kita membuat demonstrasi atau komplein pasal kehidupan kita, perbelanjaan tetap meningkat. Sebab satu saje iaitu kita tak boleh nak mengubah dunia sebaliknya kita boleh mengubah diri kita.

Tanamlah sikap orang-orang yang Berjaya. Setiap masalah yang datang, kita selalu berfikiran positif dan anggaplah ia mempunyai hikmah. Kerana setiap kali masalah yang datang akan wujud satu peluang.

Hari ini anda berpeluang juga untuk hidup selesa dan hidup berduit di masa akan datang Cuma anda perlu berkorban dan sabar sikit. Anda guna kan cara yang saya bentangkan kepada anda di sini ada 50 cara untuk menjadi Jutawan walaupun anda bekerja makan gaji tak kira berapa gaji anda.
Mungkin anda tidak membaca post ini tapi disebabkan anda nak berubah sekarang anda ikuti apa yang nak disampaikan. Jika anda sudah selesa, anda tak hiraukan. Macam saya beritahu tadi, bila datang satu masalah, wujud satu peluang. Kini, anda akan didedahkan dengan 50 peluang dan cara bagaimana nak jadi jutawan.

Jutawan yang saya maksudkan selama ini ialah mempunyai simpanan dalam akaun bank melebihi RM 1 juta. Semasa pendapatan saya mencecah RM 1 juta, saya dipanggil jutawan tapi ada sesuatu yang tak berapa seronok bila ada pendapatan RM 1 juta iaitu simpanan tak ada 1 juta.
Bila saya sudah menjadi jutawan, satu pengalaman baru yang saya alami, contoh macam ramai orang termasuk kawan-kawan ingin jadi seperti saya jadi jutawan dan berpendapatan RM 1 juta. Tapi dalam masa yang sama saya rasa ada sesuatu yang kurang. Simpanan tak sampai 1 juta.

Mungkin, jika saya beringat dan mempunyai disiplin, saya dapat menyimpan ¾ pendapatan saya dan hanya belanja ¼ sahaja mungkin waktu itu simpanan saya dah ada ¾ juta. Tak cukup ke belanja ¼ iaitu RM250,000 setahun?
Sekarang , saya dah mula membina sumber pendapatan sampingan yang saya yakin dengan strategi hasilkan simpanan kecil-kecilan akan menjadi jutaan ringgit dalam masa beberapa tahun dan pastinya di hari persaraan, saya tak perlu untuk bekerja atau mencari duit lagi. Waktu itu habiskan masa dengan melawat dunia dan dalam akaun Bank ada lebih dari RM 10 juta.
……………bersambung di post akan datang

 CARA MUDAH MENJANA INCOME PASIF SETIAP BULAN.


HANYA MODAL BERMULA RM55.00 SAHAJA

ANDA BOLEH MENJANA INCOME PASIF SETIAP BULAN. 

BELI SEKALI..UNTUNG BERKALI-KALI. 

LIHAT ANDA BELI HARGA RM55.00 UNTUK 1 LOT. 

1       LOT ANDA DAPAT RM400.00 
2       LOT ANDA DAPAT RM800.00 
10     LOT ANDA DAPAT RM4000.00 
100   LOT ANDA DAPAT RM40,000.00 
1000 LOT ANDA DAPAT RM400,000.00 
2000 LOT ANDA DAPAT RM800,000.00 
3000 LOT ANDA DAPAT RM1,2000,000.00 

BELILAH IKUT KEMAMPUAN ANDA RUJUK SINI 


Ulasan

Catatan Minggu lepas popular

AmInvestment Bank Berhad (AmInvestment Bank) dinobatkan empat anugerah

Empat anugerah yang dimenangi adalah bukti usaha dan ketabahan AmInvestment Bank dalam mengekalkan kepimpinan dalam pasaran korporat dan Sukuk.
AmInvestment Bank Berhad (AmInvestment Bank) dinobatkan sebagai pemenang bagi empat anugerah pada anugerah tahunan Liga RAM kali ke-15 2018 yang diadakan di Kuala Lumpur baru-baru ini.
Empat anugerah berkenaan dimenangi bagi kategori Pengurus Utama (Sukuk) 2017; Anugerah Pengurus Utama X 2017 bagi Nilai Program; Anugerah Lead Manager 2017; dan Anugerah Pengurus Utama (Sukuk) 2017.
Ketua Pegawai Eksekutif AmInvestment Bank dan Pengarah Urusan Perbankan Borong AmBank Group, Amina Teh Maimunah Raja Abdul Aziz berkata, menerima penghargaan ini daripada RAM adalah testimoni kepada inisiatif Kumpulan AmBank dalam memulakan perjalanan Top 4 kumpulan melalui usaha dan ketabahan dalam mengekalkan kepimpinan dalam pasaran korporat dan Sukuk

sinar Harian online.
www.gajimasyuk.com

RAHSIA JANA PENDAPATAN TAMBAHAN DENGAN MUDAH HANYA DENGAN APLIKASI ANDROID AJAIB

RAHSIA JANA PENDAPATAN TAMBAHAN DENGAN MUDAH HANYA DENGAN APLIKASI ANDROID AJAIB JUTAWAN APPS!!

Pening memikirkan mahu cari duit tambahan?
Bagaimana mahu mencari duit tambahan secara santai-santai sahaja dengan mudah dan berkesan. Kini ada Aplikasi Android Jutawan App yang dicipta oleh rakyat Malaysia sendiri bagi cari duit tambahan dengan handphone sahaja. Beli Aplikasi Android Jutawan App tersebut dan pasang sahaja Apps tersebut, maka Android anda mula boleh menjana duit tambahan dengan banyak setiap hari.
ANDA tak percaya ke ada kaedah cari duit tambahan dengan handphone sahaja? Teknologi sekarang sangat maju dan ada mereka yang bijak mampu mencipta Aplikasi Android untuk menjana duit tambahan untuk ANDA setiap hari. . Ianya sangat mengujakan semua orang. Ini bukti pendapatan & bayaran saya sendiri yang menggunakan Aplikasi Android tersebut hanya bermula pada 9 Ogos 2016 sahaja. Saya juga sama, percaya tidak percaya, namun memberanikan diri untuk beli dan pasang. Kemudian saya ikut …

RAMLY bakal jadi pesaing hebat produk McD

Iklan Penaja SHAH ALAM, 7 OGOS: Selepas tentangan hebat diberikan kepada premis makanan segera McDonalds berhubung isu boikot ekoran serangan rejim Zionis terhadap Palestin, pengguna tempatan mula mengalihkan perhatian dan memberikan sokongan terhadap produk Halal Burger Ramly.

Laman sosial facebook sudah pastinya menjadi tumpuan berkenaan usaha itu sebagai alternatif dalam mendapatkan hidangan makanan segera yang dimiliki sepenuhnya oleh orang Islam.
Kebanyakan pelayar laman sosial memberikan respon positif terhadap perkara ini selain berkongsi gambar hidangan burger Ramly yang boleh didiapati di beberapa premisnya iaitu Ramly Halal Mart, Ramly Kiosk dan Ramly Cafรฉ.

Safrina Sulaiman Safri, berkata pengusaha produk tempatan perlu memanfaatkan peluang yang ada untuk menarik perhatian pengguna.

“Inilah masa terbaik local brands nak ambik kesempatan tarik hati pelanggan setia McD…keluarkan produk yang macam McD tapi local made (buatan tempatan). siap ada burger oblong lagi.
“Mac…

485 laporan polis kes penipuan pelaburan diterima

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Bukit Aman Datuk Seri Mortadza Nazarene pada sidang media mengenai Analisis Prestasi Tahunan Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Tahun 2015 di Menara 238 Jalan Tun Razak hari ini. - Foto Bernama

KUALA LUMPUR - Sebanyak 485 laporan dengan kerugian lebih RM100 juta diterima polis sehingga Jun ini membabitkan kes penipuan pelaburan skim cepat kaya.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersil (JSJK) Bukit Aman, Datuk Seri Mortadza Nazarene berkata dari siasatan yang dijalankan, kes penipuan itu terus berlaku kerana mangsa selalunya mudah terpedaya dengan pulangan wang lebih tinggi dari nilai yang dilaburkan.

"Mangsa juga dijanjikan faedah atau keuntungan yang lebih tinggi daripada apa yang ditawarkan oleh institusi-institusi kewangan berlesen," katanya sambil menambah antara skim cepat kaya tersebut ialah Skim Piramid dan Skim Ponzi.

Beliau berkata demikian pada sidang media di Menara 238 di sini, hari ini.

Dalam kejayaan te…

Jutawan Muda Muhammad Naim Melancarkan Website replika milik Kumpulan MMG UIA

Foto Sumber FB miliknya
Kuala Lumpur - 28/3/2017 Kumpulan MMG UIA Tone Excel telah melancarkan sebuah laman web promosi miliknya yang diberi nama www.gajimasyuk.com . Di petik dari FB milik Presidennya Muhammad Naim sehingga ke hari ini pendaftaran sudah mencecah 500 ratus orang.



Website replika MMGUIA ini menjadi fenomena kepada pengguna simkad Tone Excel. Kepada yang berminat nak tahu apa isi kandungan website replika MMGUIA boleh melayari www.gajimasyuk.com .

Kepada ahli Tone Excel bukan kumpulannya juga boleh menyertai website replika MMGUIA ini yang hanya perlu membuat bayaran RM30.00 sahaja. sekali seumur hidup.

Muhammad Naim membuat LIve di FBnya pada 28/3/17 pada jam 5 petang semalam.

Catatan popular daripada blog ini

Ceramah Anwar Ibrahim Di Gopeng (Video)

Ceramah terbaru Anwar : KlikSINI

Ceramah Terkini!!! Mat Sabu (video)

Mat Sabu: Buat Perubahan Besar Kita Ambil Ahli Putrajaya


Dato' Omar Abu Bakar - Saya Terlibat Dalam Perancangan Fitnah Liwat Dato' Seri Anwar Ibrahim (video panas!!)

[Klik Start Jika Nak Dengar Radio] Eksklusif Bersama Radio CiliFM Buat Permintaan Lagu Klik SINI