Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari November, 2015

GUNA HANDPHONE DAPAT INSURAN PERCUMA..!! JOM DAFTAR

Adakah selama ini anda gunakan telefon? mana2 company memberi perlindungan PA insuran 100k kepada anda bila jadi apa2 berlaku kepada diri anda?

Cer click dan daftar je disini

http://autod9.com/army

Bantahan Fitnah YB Parit Buntar kepada Negara Islam IS..

Foto Hiasan..
Assalamulaiakum..

Terbaca di malaysiakini yang bertajuk : 'PAS lancar perang ibarat IS ke atas anggota AMANAH' kenyataan ini dikeluarkan oleh Naib Presiden Parti Amamah Negara (AMANAH) Ahli Parlimen Parit Buntar iaitu DR Mujahid Rawa. Menyamakan PAS dengan Negara Islam IS..

Sungguh jauh bezanya seperti langit dan bumi...

PAS ialah parti politik yang hanya menggunakan sistem demokrasi buatan orang kafir untuk menegakkan Islam.. yakin...la PAS tidak akan berjaya..bukti ikhwan muslimin di Mesir digulingkan dengan sekelip mata..nampak tak?? Allah tidak redha dengan sistem demokrasi..

Negara Islam IS ialah Negara Islam yang diwujudkan atas darah-darah Mujahidin-mujahidin dari diseluruh dunia yang berkumpul disyam yg dikurniakan oleh Allah atas kesabaran mereka..

Mereka (Mujahidin) betul2 melaksanakan syariat Islam 100% dikawasan mereka kuasai..separuh dari negara Iraq dan Syria. Dengan kawasan luas yang mereka kuasai dan banyak baiat yang mereka terima, Mujahidin de…

Kenapa Sistem Auto-Downline? Cepat daftar Sekarang..

Tahniah kerana anda telah mengambil satu keputusan yang bijak untuk memulakan perniagaan anda sendiri. Percayalah, perniagaan Networking merupakan satu perniagaan yang terbaik jika anda ingin menjana pendapatan 5 angka sebulan dengan mudah, tanpa modal yang besar.
Namun, satu hakikat dalam perniagaan Networking adalah, tiada sesiapa boleh berjaya dalam perniagaan Networking ini kecuali mereka adalah seorang LEADER. Ini terbukti kerana rata-rata usahawan Networking yang berjaya dan berpendapatan 5 angka sebulan secara konsisten adalah merupakan seorang LEADER
Untuk menjadi seorang LEADER yang berjaya, anda memerlukan dua syarat utama: pertamanya anda perlu mempunyai network yang besar. Keduanya pula, anda perlu bijak mengurus dan mendidik rakan niaga anda untuk menjadi LEADER seperti anda juga.

Dalam erti kata lain, untuk menjadi LEADER yang berjaya adalah perlu pantas dalam membuat penajaan dan dalam masa yang sama gigih membantu downline anda mengembangkan jaringan mereka.…

Kerajaan tidak sekat laman sosial

KUALA LUMPUR - Kerajaan tidak berhasrat menyekat laman sosial Facebook, Telegram, WhatsApp dan lain-lain kerana sebahagian besar rakyat Malaysia menggunakan kemudahan itu untuk pelbagai tujuan termasuk berkomunikasi dan menjalankan aktiviti keusahawanan.

Menurut Kementerian Komunikasi dan Multimedia (KKMM), Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) sentiasa komited dan bekerjasama dengan agensi penguatkuasaan undang-undang dalam menangani penyalahgunaan media sosial.
"SKMM turut memantau dan sekiranya terdapat sebarang kandungan yang bercanggah dengan undang-undang tindakan penguatkuasaan sewajarnya akan diambil," kata kementerian dalam jawapan bertulis di Dewan Rakyat hari ini.

Kementerian menjawab soalan Datuk Zainuddin Ismail (BN-Jelebu) yang bertanya sama ada kementerian bercadang menghentikan media sosial seperti Facebook, Telegram, WhatsApp dan lain-lain, dan menggantikannya dengan laman sosial tempatan seperti dilakukan di China.
D…

Majalah Dabiq -12 Tampilkan Bom Improvisasi IED ditanam di Pesawat Rusia Berikut Paspor Wisatawan

(Shoutussalam.co)- Majalah propaganda Islamic State/Daulah Islamiyah, Dabiq ke -12 yang diterbitkan pada Rabu (18/11/15) mempublish foto/gambar Bom Imrovisasi IED buatan yang menyebabkan jatuhnya pesawat Rusia di semenanjung Sinai, Mesir.

Menurut Reuters, gambar yang disebarkan dalam majalah Dabiq tersebut Sebuah air gas berdaya ledak, tampaknya menjadi perangkat kunci pengeboman, selain itu sejumlah paspor milik korban wisatawan Rusia juga ditampilkan, namun keaslian foto-foto tersebut belum terverifikasi.

Bom Improvisasi IED ditanam oleh mujahidin Daulah Islamiyah Sinai pada pesawat Rusia yang jatuh di Sinai
sejumlah paspor wisata Rusia ditemukan dipuing-puing pesawat Islamic State (IS) mengatakan bahwa telah menemukan cara untuk merusak tatanan keamanan di Bandara Sharm Sheikh.
Majalah tersebut menyebutkan, sejumlah anggota Daulah Islamiyah/Islamic State berencana untuk menarfetkan pesawat milik salibis Amerika Serikat, namun pihak IS memutuskan untuk mengawali dengan me…

Peneliti Jerman: Strategi Gempur Jihadis Terbukti Gagal

KIBLAT.NET, Munich – Peneliti sekaligus jurnalis senior Jerman, Jurgen Todenhofor, menegaskan strategi menghadapi jihadis dengan bom telah gagal. Ini terbukti sejak 2001 silam bahkan semakin menambah jumlah mereka.

Berbicara di kota Munich, Todenhofer mengungkapkan kepada Al-Jazeera, Selasa malam (17/11), bahwa ia tidak percaya strategi itu juga bisa mengalahkan Daulah Islamiyah atau yang lebih dikenal ISIS. Strategi itu salah dan gagal.

Dia menunjukkan, seperti yang pernah dilakukan di Afghanistan dan Libya. Bahkan, kekacauan di dua negara semakin parah.

“Jadi itu adalah strategi yang salah dan jahat jika dikembalikan kepada AS dan Rusia,” kata Todenhofer.

Dia menambahkan bahwa jumlah “teroris” di tahun 2001 diperkirakan ratusan. Namun hari ini, mereka diperkirakan berjumlah ratusan ribu. Itu karena strategi yang salah.

Todenhofer menjelaskan, ketika ada organisasi Daulah Islamiyah dan AS berupaya menargetkannya dengan drone, mereka berpencar dan menghilang. Lanjutnya…

France Vs ISIS : Perancis Kirim Kapal Induk ke Suriah, ISIS Kirim Bom ke Paris

PARIS - Prancis sejak tahun 2014 ambil bagian memerangi ISIS di Irak lewat serangan udara. Dua bulan lalu Prancis juga ambil bagian dalam serangan gabungan di Suriah.

#2014
18 September : Presiden Prancis Francois Hollande mengumumkan persetujuan memenuhi permintaan Irak untuk bantuan udara menghadapi ISIS. Hollande menekankan "tidak akan bertindak lebih jauh" dan mengatakan tidak akan melibatkan pasukan darat serta Prancis hanya terlibat di Irak, bukan Suriah.

19 September : Jet tempur Prancis meluncurkan serangan udara pertama ke ISIS di Irak utara.

24 Oktober : Pasukan koalisi termasuk dari Prancis menyerang pusat pelatihan ISI di Kirkuk.

#2015

5 Februari : Presiden Hollande mengatakan misi melawan ISIS berjalan "terlalu lamban" dan Prancis bertekad "terus meningkatkan intensitas".

23 Februari : Prancis mengerahkan kapal induk Charles de Gaulle ke Teluk dan misinya selesai dua bulan kemudian.

7 September : Hollande mengatakan Prancis akan mengerahkan …

IS Janji Menyerang Perancis Lagi, Bila Tidak Hentikan Serangan Udara di Suriah

PARIS (voa-islam.com) – Seperti saat jatuhnya Metrojet Rusia, Daulah Islam Irak dan Suriah (ISIS-IS) mengaku bertanggung jawab atas jatuhnya pesawat Metrojet Rusia itu. 

Sekarang IS mengaku pelaku serangan bersenjata dan dan bom yang menewaskan 153 orang tewas di Paris, dalam sebuah pernyataan yang diposting lewat online, Sabtu, 14/11/2015.

Dikatakan "delapan saudara kami mengenakan sabuk peledak dan membawa senapan serbu" melakukan " serangan yang diberkahi terhadap ... Crusader Perancis”.

Pernyataan, yang diterbitkan dalam bahasa Arab dan Prancis, mengancam serangan lebih lanjut terhadap Perancis "selama negara itu terus melakukan kampanye serangan terhadap Suriah sebagai “Crusader”.

Dikatakan target serangan hari Jumat, yang termasuk stadion olahraga nasional dan konser Bataclan, memang "dipilih dengan cermat”.

Dikatakan Perancis bersalah "Telah melakukan serangan udara terhadap Muslim yang berada di wilayah kekuasaan Khalifah dengan pesawat me…

Turki: Sepertiga Tersangka Anggota Daulah Islam (IS) yang Ditahan Warga Negara Asing

ANKARA, TURKI (voa-islam.com) - Sepertiga dari tersangka yang ditahan diduga sebagai anggota Daulah Islam (IS) di Turki sejak 2013 adalah orang asing, menurut sumber-sumber polisi.

Para pejabat polisi, yang berbicara dengan syarat anonim, mengatakan total 2.545 tersangka ditahan dalam operasi anti-teror terhadap IS, dari mereka, 810 di antaranya adalah warga negara asing.

Pasukan keamanan Turki menahan 230 tersangka pada tahun 2013; 78 ditempatkan di balik jeruji dan, dari mereka, 12 di antaranya adalah orang asing, kata sumber polisi.

Pada tahun 2014, total anggota IS yang ditahan dalam operasi di seluruh negeri itu berjumlah 615 orang: Ini termasuk 240 orang asing; 87 dari jumlah total dipenjara, dan, dari mereka, 21 adalah orang asing.

Pada 2015, total 1.700 tersangka anggota IS ditahan, dan angka ini termasuk 492 tersangka yang merupakan warga negara asing. Dari jumlah total, 419 dikirim ke penjara termasuk 95 warga asing.

Para pejabat tidak mengungkapkan rincian apa pun …

Air gelas besar sedap, lagi kenyang

GELAS besar. Secukup rasa, sedap dan mengenyangkan serta memberikan kepuasan kepada penggemarnya menyebabkan ia menjadi pilihan sebagai alternatif untuk memiliki minuman tersebut di restoran mahal.
Ia digemari semua lapisan masyarakat kerana didatangkan dengan pelbagai perisa dan popular di seluruh negara dimulai di utara tanah air.
Harga yang berpatutan antara RM4.50 hingga RM5 menjadikan ia minuman berbaloi kerana sesiapa sahaja menikmatinya akan merasai kelazatan seolah-olah merasai minuman di restoran mewah.


SKMM sekat lebih 1,000 laman sesawang lucah

KOTA KINABALU - Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) sehingga Oktober tahun ini, menyekat 1,074 laman sesawang lucah di bawah Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak berkata, terkini sejumlah 106 laman lagi akan disekat atas kesalahan sama.

Katanya, langkah sekatan itu merupakan sebahagian usaha berterusan SKMM bagi memelihara nilai-nilai murni yang didukung masyarakat berbilang kaum dan agama di negara ini.

"Penting untuk SKMM ambil tindakan kerana ini adalah punca kepada masalah sosial di negara kita," katanya kepada pemberita ketika menghadiri Rumah Terbuka Deepavali 2015 anjuran Badan Perhubungan MIC Sabah di Dewan Serbaguna Kompleks Sukan Likas, dekat sini hari ini.

Negara Islam IS Wilayatu Halab Puji Rekan Mereka di Sinai

KIBLAT.NET, Aleppo – Kelompok jihadis Daulah Islamiyah (ISIS) cabang Aleppo, Wilayatu Halab, beberapa waktu lalu merilis video ucapan selamat kepada rekan mereka di Semenanjung Sinai, Mesir, karena berhasil menjatuhkan pesawat milik maskapai Rusia pada tanggal 31 Oktober lalu. Namun video itu tidak menunjukkan bukti bahwa ISIS cabang Mesir itu benar-benar menjatuhkan pesawat yang membawa dua ratus lebih penumpang itu. Meski demikian, para pejabat negara-negara Barat menduga kuat bahwa kelompok jihadis pimpinan Al-Baghdadi itu telah menaruh bom di dalam pesawat Metrojet milik maskapai Rusia tersebut.

Dalam tayangan video, kelompok ISIS mengatakan bahwa pesawat Rusia itu dijatuhkan sebagai balasan atas bombardir Rusia di Suriah. Video juga menampilkan sejumlah orang sedang mendiskusikan akibat dan konsekuensi serangan-serangan Rusia tersebut. ISIS mengancam bahwa Rusia akan dikalahkan di Suriah sebagaimana nasib Uni Soviet di Afghanistan.

ISIS sebelumnya telah mengklaim ber…

Jana Pendapatan Tambahan Melalui Bisnes Telekomunikasi

Dalam kegawatan ekonomi yang melanda, adalah baiknya kita mencari alternatif pendapatan tambahan untuk menampung kos sara hidup yang semakin meningkat. Peluang perniagaan yang ingin saya share disini adalah bisnes terbaik yang saya pernah jumpa dan tidak memerlukan modal yang besar, malah dibawah RM100.

Bisnes Tune Talk Tone Excel (TTTE) ini telah wujud sejak dari tahun 2010 lagi, tapi ketika itu kurang mendapat sambutan kerana kurangnya kelebihan-kelebihan yang boleh ditawarkan untuk pengguna simkad ini berbanding pada ketika ini.

Pada ketika ini kelebihan-kelebihan yang boleh dinikmati oleh pengguna simkad TTTE ini sangat superb dan tak boleh ditandingi oleh mana-mana telco di Malaysia. Untuk menyertai bisnes Tune Talk Tone Excel syaratnya adalah dengan menjadi pengguna Simkad TTTE ini.

Yuran keahlian adalah RM95.40 seumur hidup. Apa kelebihan-kelebihan yang akan diperolehi dengan menjadi pengguna beserta bayaran RM95.40 tersebut?

1. Ahli akan diberikan Simkad Tune Tal…

zaman sekarang kita amat perlukan pendapatan pasif

Bismillahirrohmanirrahim...

Rakan2 yang saya kasihi. Kita sedia maklum gaji kita mmg cukup setiap bulan utk pelbagai urusan.
Jadi apa gunanya bersusah payah nak cari pendapatan pasif kalau semuanya dah cukup..??


Baiklah, biar saya terangkan dgn contoh mudah.

1. Anda penjual burger. Hari ini hujan lebat dan semua org makan kat rumah. Mcm mana income anda mlm tu..?
2. Anda pekerja kontrak dgn gaji harian sebanyak RM200/hari. Hari ni anda Demam dan tak dtg kerja. Brp gaji anda hari ni...?
3. Gaji anda termasuk Overtime ialah RM3000/bln. Tiba2 anda terpaksa cuti 5 hari sebab anak anda sakit. Berapa gaji anda pada bulan tersebut...?
Atas sebab inilah pada zaman sekarang kita amat perlukan pendapatan pasif iaitu satu bentuk pendapatan @ gaji kedua yang boleh menampung segala kekurangan tersebut tanpa mengira apa bentuk keadaan pun. Pendapatan yang boleh kita dapat 24 jam sehari dan 365 hari setahun tanpa henti.

Dengan adanya Program Tone Excel kerja Anda lebih mudah sebab
Jua…