Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Julai, 2016

SENARAI KEDUDUKAN TERKINI ORANG MELAYU PALING KAYA DI MALAYSIA TAHUN 2016

Berdasarkan kedudukan ranking senarai 50 orang terkaya di Malaysia pada tahun 2016 yang dikeluarkan oleh majalah perniagaan popular Forbes, (www.forbes.com) terdapat tujuh individu melayu tersenarai dalam ranking tersebut Kesemua mereka yang tersenarai sebagai individu berbangsa melayu Islam terkaya di Malaysia pada tahun 2016 adalah seperti berikut

1. Tan Sri Syed Mokhtar Al­bu­­khary Tan Sri Syed Mokhtar Al­bu­­khary merupakan orang melayu paling kaya di Malaysia dengan nilai kekayaan sebanyak AS$1.45 bilion pada tahun 2016 Beliau yang berusia 64 tahun memulakan karier perniagaannya sebagai pedagang beras dan tidak mempunyai latar belakang pendidikan tinggi Bagaimanapun usaha beliau sepanjang bergelar seorang ahli perniagaan, kini beliau menjalankan pelbagai perniagaan terutamanya menerusi syarikat tersenarai di Bursa Malaysia, iaitu MMC Corp. dan DRB-Hicom Beliau yang juga pengerusi pengerusi Yayasan Al-Bukhary merupakan individu yang kekal dalam senarai top 10 orang terkaya di Mal…

Menjadi Hamba Seks, Jutawan Kosmetik Jadi Tumpuan Ramai

Biodata Hanni Borhan jutawan kosmetik Jamu Susuk Dara dijadikan hamba seks oleh suami. Facebook Dato Seri Hanni Borhan mengemparkan ramai pengguna laman sosial apabila beliau meluahkan masalah rumah tangga kepada umum. Menerusi luahannya dilaman sosial, Hanni Borhan kecewa dengan sikap suaminya yang hanya menjadikan beliau sebagai hamba seks dan juga tempat pengeluaran duit seperti mesin ATM. Lebih teruk lagi, suami Hanni Borhan yang dikenali sebagai remi turut terjerumus ke dalam penagihan dadah. Kisah perit Hanni Borhan kini mendapat perhatian dan sokongan moral oleh ramai pembaca yang mengikuti perkembangannya dilaman sosial.


Biodata Hanni Borhan Jutawan Dijadikan Hamba Seks Suami

Nama Penuh: Hanni Binti Borhan

Umur: 27 Tahun

Asal: Klang Selangor

Pekerjaan: Ahli perniagaan dan pengasas produk Jamu Susuk Dara (JSD)

Nama Suami: Remi

Gelaran Pangkat: Dato Seri

Tahun Perkahwinan: 23 November 2012

Bilangan anak: 3 orang

Facebook: https://www.facebook.com/borhan.hanni

Produk Hanni Borhan Pengasas …

485 laporan polis kes penipuan pelaburan diterima

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Bukit Aman Datuk Seri Mortadza Nazarene pada sidang media mengenai Analisis Prestasi Tahunan Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Tahun 2015 di Menara 238 Jalan Tun Razak hari ini. - Foto Bernama

KUALA LUMPUR - Sebanyak 485 laporan dengan kerugian lebih RM100 juta diterima polis sehingga Jun ini membabitkan kes penipuan pelaburan skim cepat kaya.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersil (JSJK) Bukit Aman, Datuk Seri Mortadza Nazarene berkata dari siasatan yang dijalankan, kes penipuan itu terus berlaku kerana mangsa selalunya mudah terpedaya dengan pulangan wang lebih tinggi dari nilai yang dilaburkan.

"Mangsa juga dijanjikan faedah atau keuntungan yang lebih tinggi daripada apa yang ditawarkan oleh institusi-institusi kewangan berlesen," katanya sambil menambah antara skim cepat kaya tersebut ialah Skim Piramid dan Skim Ponzi.

Beliau berkata demikian pada sidang media di Menara 238 di sini, hari ini.

Dalam kejayaan te…

'Saya tidak terlibat tetapi diperangkap' Adlin Aman Ramlie

PELAKON, pengacara dan pelawak Adlin Aman Ramlie percaya dirinya diperangkap dan telah disalahgunakan sebuah syarikat pelaburan hartanah.

Selebriti berusia 44 tahun itu yang ditahan pada 20 Julai lalu menafikan dia ditahan reman seperti yang didakwa.

“Ia bukan reman. Polis datang ke rumah pada jam 2.30 petang. Mereka minta saya hadir ke Bukit Aman dan kemudiannya membawa saya ke Balai Polis Dang Wangi.

“Selepas berpuas hati dengan keterangan yang diberikan, saya akhirnya dibebaskan di bawah jaminan polis,” katanya pada sidang media khas yang diadakan di Sri Pentas TV3, hari ini.

Adlin turut meluahkan rasa kesalnya apabila ada laporan media menyatakan dia direman selama empat hari.

"Semua berlaku kurang daripada 24 jam, bukan seperti didakwa. Kerana itu, ramai keliru dan membuat pelbagai andaian terhadap saya," katanya.

Adlin yang popular dengan filem Lost and Found juga melahirkan kekecewaan apabila namanya telah disalahguna dan berasa seperti diperangka…

Pengasas BURGER Ramly hanya pemotong daging di sebuah pasaraya kini menjadi Jutawan

BURGER Ramly merupakan produk Bumiputera yang popular di negara ini, dimiliki dan diasaskan pada 1979 oleh pasangan suami isteri, Ramly Mokni dan Shala Siah Abdul Manap.

Pada asalnya, Ramly Mokni hanyalah seorang pemotong daging di sebuah pasar raya di ibu kota awal 70-an, yang mana ketika itu kebanyakan makanan sejuk beku tidak dapat dipastikan status halalnya.
Menyedari masalah itu, Ramly mengambil peluang menghasilkan makanan sejuk beku halal bagi memenuhi permintaan umat Islam di negara ini.

Walaupun berhadapan cabaran dan diperlekehkan segelintir pihak ketika awal penglibatan, Ramli tidak pernah berputus asa dan terus bersemangat mengembangkan perniagaannya.

Berbekalkan simpanan sendiri dan pinjaman oleh Bank Pembangunan dan Malaysia Berhad, membolehkannya mengorak langkah memajukan perniagaan sehingga berada di tahap hari ini.
Bermula dengan pengeluaran secara manual dan kecil-kecilan dengan hanya mengeluarkan daging burger sebanyak 300 keping sehari, kini Burger Raml…

Digelar Jutawan Muda, Inilah Komen Mengejutkan Neelofa Bikin Orang Tercengang!

Pelakon dan juga pengacara terkenal Meletop, Neelofa yang kini mempunyai jenama tudung sendiri iaitu Nealofar menjadi pilihan hijabi di Malaysia. Malah, ini membuatkan netizen mengelarkan dirinya sebagai seorang jutawan muda apabila keuntungan yang diperolehinya sangat lumayan. Bahkan bukan sahaja berjaya menerpa nama dalam industri seni, malah kini Neelofa layak digelar usahawan muda yang berjaya.


Walaupun sebelum ini, Neelofa Dituduh Ciplak Tudung Orang Lain, namun itu tidak mematahkan semangatnya untuk menceburi dalam bidang perniagaan malah kerja keras beliau ini telah membuahkan hasil. Tidak mengia mahupun menafikan, aktres filem Pilot Cafe ini enggan mengambil pusing apa yang dikatakan terhadap dirinya. “Kejayaan yang orang perkatakan itu adalah hasil titik peluh saya dan keluarga. Ia tidak akan berlaku sekiranya saya tampil berseorangan tanpa sokongan dan kerjasama keluarga terutamanya ibu dan ayah saya.” “Saya bersyukur kerana kepercayaan yang saya peroleh ini akhirnya membuah…

Rahsia Kejayaan Gadis Cantik Bergelar Jutawan Pada Usia 19 Tahun

Jika sebelum ini kejayaan seorang gadis muda dapat memiliki rumah sendiri menjadi viral di media sosial, kini nampaknya kejayaan gadis yang akan kami kongsikan ini lebih hebat.

Mana tidaknya, gadis cantik yang dikenali sebagai Sofea Illias yang baru berusia 19 tahun ini sudah bergelar jutawan dan berjaya memiliki beberapa buah kereta mewah seperti Camry, Audi, Mini Cooper, Hilux dan Hummer. Malah semuanya dibeli dengan tunai.




Pasti ramai yang tertanya-tanya apa rahsia yang membuatkan gadis muda ini berjaya sehingga ketahap seperti itu. Jadi kami kongsikan semula ia disini pengalaman yang dilalui Sofea Ilias.

"Ramai tanya kisah-kisah suka duka saya sebelum nak berjaya ni ape. Hihi . Camne ye nak cerita. Rasanya ramai kot kenal saya dari dulu? Saya datang kl masa umor 18. Berhenti belajar dari UiTM lepas 6 bulan je belajar . SPM sye 3A+ 3A 2A- 1B+. Ye saye memang dah tak boleh nak belajar sebab memang fikir bisnes. Niat di hati nak belajar medic sebab nak jadi doktor …

Dulu Jual keropok Lekor, Lepas Jadi Jutawan Ramai 'Anak Anak Ikan' Nak Try

Bukan mudah untuk berjaya dan mencari keselesaan dalam kehidupan.Tapi bagi janda beranak satu ini nekad untuk mengubah nasib daripada hanya menjual keropok lekor kepada usahawan produk kosmetik sehingga bergelar jutawan sekarang.

Tidak semua mereka yang menjual produk kosmetik berjaya tetapi janda yang masih bergetah ini berjaya lakukan dengan menjadi pengedar untuk produk Co-White . Apa yang hebatnya pasal produk ini semuanya ada di Facebook Co-White HQ. Sebenarnya produk ni baru nak viral secara besar besaran tapi wanita tersebut sudah memulakan perniagaan itu lebih awal daripada orang lain. Sangat singkat masa beliau lakukan untuk menjadi pengedar bergelar jutawan!

Tapi biasalah bila dah berduit, banyak mata yang memerhati. Tidak ketinggalan golongan 'anak anak ikan' ni mahu hidup di'suap' oleh mereka yang berharta ataupun berduit. Mengakui pernah cuba di try, wanita ini sering menerima banyak mesej daripada media sosial ingin berkenalan dengannya. Tapi…

Wanita melayu ini tiba-tiba jadi jutawan hingga digelar Dato Cantik

Mungkin ramai tidak mengenali Dato Shareen Al-Mashoor, seorang wanita melayu yang memiliki bentuk tubuh badan dan raut wajah yang amat menawan.

Di Malaysia, beliau terkenal dengan gelaran Dato Cantik.

Sebelum bergelar jutawan, Dato Cantik pernah melalui fasa-fasa kehidupan yang amat sukar di awal pembabitannya dalam bidang perniagaan kira-kira 16 tahun lalu.

Beliau pernah memulakan perniagaan dengan modal serendah RM10, namun atas usaha yang jitu dan tidak berputus asa, Dato Cantik akhirnya mengecapi kejayaan yang amat mengagumkan.

Syarikat Gift pertamanya, PMGIFT boleh dianggap antara syarikat kecantikan paling ulung dan terawal ditubuhkan di Malaysia.

Tidak terhenti setakat di situ sahaja, beliau kini bercadang untuk membuka satu lagi syarikat kosmetik bertujuan untuk membiayai anak-anak yatim piatu.

Sesiapa yang rapat dan mengenali Dato Shareen, sudah pasti kagum dan respect dengan kecekalan dan kegigihannya.

Malah, ada yang mungkin terpikat dan tergoda selepas melihat 31 foto terkini bel…

DANA UNTUK PERNIAGA DAN RAKYAT SERTAI SEKARANG!!

Sertailah Dananiaga sekarang, terbaru Di Malaysia, kepesatan EKONOMI negara yang semakin berkembang, memberi impak yang sangat POSITIF kepada Usahawan kecil dan besar. 

Banyak peluang perniagaan boleh diceburi, dan masyarakat juga tidak terlalu berkira untuk berbelanja. Memiliki perniagaan sendiri dilihat sebagai salah satu cara yang paling mudah untuk menaikkan TARAF HIDUP seseorang itu. 

Bagi mereka yang tiada pengalaman dalam perniagaan namun berminat membuka perniagaan sendiri sebagai alternatif untuk memenuhi keperluan hidup yang semakin meningkat. 

DanaNiaga2u.com adalah sebuah platform direka khas untuk Rakan Komuniti membantu memberi ilmu dan panduan kepada mereka yang BARU dan ingin memulakan perniagaan secara BERKUMPULAN. 

Konsep promosi mudah dan senang. Ada handphone dan capaian internet, anda layak menyertai Komuniti DanaNiaga2u.com. Daftar sekarang hanya RM10.00 sahaja Klik sini

http://www.kelabsimkad.com/

30 SEBAB KENAPA ANDA PERLU BUAT BISNES "TUNE TALK TONE EXCEL" INI SEKARANG. WoW

1) Anda boleh MENGEKALKAN NO TELEFON kesayangan anda.
2) Tiada had masa - boleh buat cepat atau perlahan mengikut kesesuain masa anda.
3) Anda boleh memperkenalkan SIM KAD ini kepada sesiapa sahaja tanpa had.
4) Bonus dibayar 3 kali sebulan (11hb, 21hb, 31hb).
5) Tiada produk untuk dijual, hanya perkenalkan simcard Tone Excel sahaja kepada keluarga, kawan2 & sesiapa sahaja yang menggunakan handphone.
6) Anda top up anda dapat pulangan tunai (cash back) 3%, kawan anda top up anda akan dapat komisyen tunai sehingga 26%, BEST kan.
7) Tak perlu ingatkan rakan-rakan di dalam network anda utk top up sebab memang mereka selalu topup.
8) TAK PERLU SIMPAN STOK.
9) TAK PERLU MENJUAL.
10) TAK PERLU BUAT PRODUK DEMO.
11) Penyelenggaraan rendah - RM20 sebulan sahaja (maintain topup), guna jer mcm biasa seperti mana anda guna simkad lain sebelum ni.
12) Kos rendah untuk memulakan perniagaan.
13) Pasaran luas (41 juta pengguna telefon bimbit).
14) Produk keperluan hampir semua orang.
15) Umur 12 tahun …

Rahsia Cara Mazelan Abas Menjadi Jutawan Simkad

Hanya melalui online internet Mazelan Abas boleh menjadi Jutawan. dengan wujudnya www.toneexcel.biz Mazelan Abas dapat menaja beribu-ribu ahli Tone Excel. kini terbaru, Tone Amri Nor telah mewujudkan www.kelabsimkad.com yang paling bestnya bukan hanya untuk ahli tone excel sahaja..telco lain pun boleh join www.kelabsimkad.com ini..ayuh jadilah ahli yang terawal… NAME: Tone Amri NorNoTel: 017-6689897WEBSITE:Website LinkCOUNTRY: Selangor