Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari 2009

Isu Qazaf: Sheikh Yusuf Al-Qaradawi bela Anwar

“Saya mengenali Anwar Ibrahim sejak 25 tahun yang lalu. Ketika itu Anwar adalah presiden Abim.
Apabila Anwar menyertai kerajaan, hubungan kami masih akrab. Setelah Anwar difitnah dan dipenjarakan, saya sering mendoakan agar beliau tabah dan tidak mengalah. Sekarang beliau adalah harapan kepada rakyat yang mencintai keadilan dan kemanan sejagat.
Saya minta tuan-tuan dan puan-puan agar bersama-sama Anwar Ibrahim untuk mengangkat martabat kemanusian yang meletakkan keadilan dan prinsip Islam sebagai asas perjuangan.”
- Prof. Dr. Yusuf Al-Qaradawi , 19 Disember 2009

AIRMATA RASULULLAH SAW...

Tiba-tiba dari luar pintu terdengar seorang yang berseru mengucapkan salam.
'Bolehkah saya masuk?' tanyanya. Tapi Fatimah tidak mengizinkannya masuk,
'Maafkanlah, ayahku sedang demam', kata Fatimah yang membalikkan badan
dan menutup pintu.Kemudian ia kembali menemani ayahnya yang ternyata
sudah membuka mata dan bertanya pada Fatimah, 'Siapakah itu wahai anakku?
''Tak tahulah ayahku, orang sepertinya baru sekali ini aku melihatnya,'
tutur Fatimah lembut. Lalu, Rasulullah menatap puterinya itu dengan pandangan
yang menggetarkan.Seolah-olah bahagian demi! bahagian wajah anaknya itu
hendak dikenang.'Ketahuilah, dialah yang menghapuskan kenikmatan sementara,
dialah yang memisahkan pertemuan di dunia.Dialah malaikatul maut,'
kata Rasulullah, Fatimah pun menahan ledakkan tangisnya. Malaikat maut datang menghampiri, tapi Rasulullah menanyakan kenapa Jibril tidak ikut sama menyertainya.Kemudian dipanggilah Jibril yang sebelumnya sudah bersiap
di atas langit d…

RENUNGAN UNTUK SEMUA MESTI BACA, ORANG ISLAM.

"♥.. "Kenapa aku baru tahu maksud perkataan "BYE"... SubhanaAllah!!! Perkataan "BYE" merupakn jarum sulit org Kristian... Di dlm bahasa Arab b'maksud "fihafzil baba". Manakala dlm bahasa Malaysia b'maksud di Bawah Naungan Pope(paderi). Jadi foward dan sebarkan kpd semua shbt2 anda. Semoga Allah memberi rahmat kpd kita dan org Islam yg lain.Wassalam di Universiti Putra Malaysia. Itulah satu-satunya Universiti yg ada gereja. Gereja ini antara yg aktif untuk memurtadkan org Islam. kalau ada saudara kita terminum 'Holy Water'. Sebenarnya air ini dibuat di Vatican City. Dijampi oleh paderi termasuk Pope John Paul yg jemput Perdana Menteri kita dulu! .

Kalau terminum, cari air kolah dari 3 masjid. Baca Al-Fatihah 1x, Yasin 1x, 3 qul 1x, dan selawat. Ambil sebahagian buat minum dan sebahagian buat mandi. InsyaAllah mereka akan sedar dan dapat diselamatkan.insyaAllah. tolong fowardkan ... demi islam... demi agama yg tercinta...insyaAllah.…

ANTARA ROYALTI DAN IHSAN, SIAPA PENGKHIANAT BANGSA

Pidato Khas 13 Disember2009: Antara Royalti dan IhsanANTARA ROYALTI DAN IHSAN,SIAPA PENGKHIANAT BANGSA.
Tarikh: 13 Disember 2009
Masa: 9 Malam
Tempat: Dewan serbaguna MPAJ AU5, Lembah Keramat Hulu Kelang.
1 YB Dato' Husam Musa (Exco Kerajaan Kelantan) 2 YB Mohamed Azmin Ali (Naib Presiden keADILan & AP Gombak) 3 YB Dr Mohd Hatta Md Ramli (Bendahari Agong PAS Pusat) 4 YB Saari Sungib (ADUN Hulu Kelang) 5 YB Khalid Samad (AP Shah alam) DATANGLAH BERAMAI2.TQ

Senarai Orang Kaya Di Malaysia 2009

1. Robert Kuok - $10 billion (Kuok Empire, Shangri La, Wilmer International etc)
2. Ananda Krishnan - $7.2 billion (Maxis, Astro)
3. Lee Shin Cheng - $5.5 billion (IOI Group)
4. Teh Hong Piow - $3.5 billion (Public Bank)
5. Lee Kim Hua & family - $3.4 billion (Genting Berhad, widow of late Lim Goh Tong)
6. Quek Leng Chan - $2.4 billion (Hong Leong Group, Guoco Group)
7. Yeoh Tiong Lay & family - $2.1 billion (YTL Corp)
8. Syed Mokhtar AlBukhary - $1.8 billion (MMC, Johor Port, Malakoff)
9. Vincent Tan - $1.3 billion (Berjaya Group)
10. Tiong Hiew King - $1.1 billion (Rimbunan Hijau)
11. Azman Hashim - $700 million (AmCorp Group, formerly Arab-Malaysia)
12. William H. J. Cheng - $660 million (Lion Group, Parkson)
13. Lee Swee Eng - $495 million (KNM Group)
14. Ong Beng Seng - $470 million (Hotel Properties Ltd, Natsteel)
15. Lim Kok Thay - $345 million (son of late Lim Goh Tong, Genting Berhad)
16. Vinod Sekhar - $320 million (Petra Group, known for its Green Rubber Global)
17. Lee Oi Hian - $…

BERKONGSI CERITA INI UNTUK ANDA SEMUA.

Baca dengan hati seorang ISLAM....!

Saya ingin berkongsi cerita ini dengan anda semua mengenai sikap segelintir
orang islam kita atau lebih tepat lagi orang Islam di MalaysiaKejadian benar
ini berlaku di Carrefour Wangsa Maju beberapa hari lepas. Seorang pemuda
Islam yang berkerja sebagai 'cashier' di pasaraya tersebut telah menumbuk
seorang lelaki cina.
Ini berlaku kerana ketika pemuda cina tersebut sedang membayar harga barangan,
pemuda Melayu ini telah menegur pemuda Cina ini mengenai gambar baju
yang sedang di pakai olehpemuda cina tersebut. Gambar itu ialah seekor babi yang sedang memakai serban di samping seekor anjing yang memakai tudung lambang agama Islam.
pemuda Melayu itu bertanya gambar apakah yang sedang di pakai oleh pemuda
cina tersebut. Dengan rasa bangga dan tidak bersalah, pemuda Cina itu terus
menjawab sambil menunjuk ke arah gambar bajunya dengan mengatakan babi
yang memakai serban itu ialah Muhammad dan anjing yang memakai tudung
itu ialah Khadijah Mendengar…

Husam: Saya tak akan tinggalkan PAS di tengah jalan

PETALING JAYA, Nov 22 , Exco Kerajaan Negeri Kelantan, Datuk Husam Musa turut menafikan yang beliau telah meletakkan jawatan dalam kerajaan dan PAS, sambil menyifatkan agenda menamatkan kerjaya politiknya oleh pihak luar “belum berakhir”.Justeru, Husam menegaskan, beliau sama sekali tidak akan meninggalkan PAS di pertengahan jalan dan “sebagai murid dan ‘budak’ Tok Guru tidak akan mengangkat bendera putih” semata-mata kerana agenda Utusan.Penafian serupa juga dibuat oleh Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pagi tadi.
Mursyidul Am PAS itu juga menolak dakwaan perkembangan terbaru itu sebagai berlaku episod terbaru perpecahan dan kekusutan dalam parti itu.Kelmarin, Husam memberitahu The Malaysian Insider bahawa wujud konspirasi untuk menjatuhkan beliau dari kerajaan negeri.“Mingguan Malaysia sekali lagi ‘memandang tinggi’ pada saya dengan berita provokatif muka depan.“Beratus SMS, kegelisahan begitu ramai orang dan deringan telefon sejak awal pagi adalah bukti ‘berita’ y…

NTV7 hari ini membuat 2 kali poll berkenaan SIAPAKAH YANG PALING LAYAK TERAJUI PAKATAN RAKYAT.

NTV7 hari ini membuat 2 kali poll berkenaan

Polls pada berita jam 7 petang tadi dan 8malam.
Berita jam 7 dalam bahasa Melayu.
Jam 8 dalam bahasa Inggeris Tajuk polls.

SIAPAKAH YANG PALING LAYAK TERAJUI PAKATAN RAKYAT.

Berita jam 7 (Bahasa Melayu)
1. TGNA 50%
2. Anwar 30%
3. Lim Kit Siang 9%
4. Hadi Awang 9%

Berita jam 8 (Bahasa Inggeris)
1. TGNA 44%
2. Anwar 33%
3. Lim Kit Siang - lupa
4. Hadi Awang - lupa

Sumber :

Panzer UO. Ape lagi nak cakap sekarang ni... Dah terang2 Nik Aziz yang paling semua orang nak... Hidup Tok Guru Nik Aziz!

Nu3•AcaiPlus dari ecofirst.

PRODUK AJAIB

Kekalkan wajah muda dan kekuatan dari dalam
Kombinasi ajaib kolagen dan buah beri dari Amazon
Khususnya untuk menjaga kecantikan anda dari luar dan dari dalam
Kekal sihat, muda dan aktif dengan kulit cerah dan sendi fleksibel!

Arahan penggunaan:
Satu paket dicampurkan dengan segelas air suam setiap hari.
Kacaunya dan dengan serta-merta.

Ramuan Utama:
Kolagen larut air dan ekstrak buah Acai
Biasanya, penuaan tertunjuk pada kulit seseorang dan dirasai pada sendi-sendi.
Selain daripada aturan hidup dengan kesolekan dan senaman, salah satu cara yang paling efektif untuk mengekalkan kemudaan ialah merawati punca penuaan.

Apakah yang menyebabkan kemunculan kedut? Faktor-faktor utama ialah pengurangan kolagen dan kehadiran radikal bebas yang berlebihan dalam badan.
Faktor-Faktor tersebut juga menyebabkan kesakitan sendi dan masalah kesihatan am yang lain.

Kini kita mempunyai Nu3•AcaiPlus untuk melawani penuaan! Nu3•AcaiPlus adalah satu produk hasil penyelidikan bioteknologi terkini yang meng…

Tok Guru Nik Aziz cadangkan ini.

Jarang sekali hati saya menjadi tidak sedap sepanjang melibatkan diri dalam kepimpinan Islam. Hati saya pernah bergolak di zaman bekas Presiden PAS yang mahsyur iaitu di zaman Allahyarham Dato’ Haji Mohamad Asri.
Di peringkat itu, saya terpaksa bersuara dan menunjukkan sikap saya yang ada sebahagiannya dirakamkan melalui buku saya yang berjodol “kemuncup dalam perjuangan.” Di waktu itu, saya masih ingat betapa sukarnya saya untuk memilih antara menegur atau mendiamkan diri.
Namun, setelah teringat bahawa Nabi SAW juga pernah ditegur oleh Allah SWT, maka, saya memutuskan untuk berdiri dengan santun dan saya pun katalah jua apa yang munasabah untuk dikata.
Saya memilih untuk mengambil sikap ini berasaskan adanya hujah nas yang memboleh, bahkan dalam keadaan-keadaan tertentu bersifat wajib untuk berbuat demikian.
Sampai ke hari inipun saya masih berpegang dengan pendirian ini.Untuk lebih terpimpin, mari kita terlebih dahulu perhatikan tiga petikan surah dan latar peristiwa disekitar tiga kis…

www.caridownline4u.com/am9897 gegar.

Selamat datang di keluarga besar EcoFirst, bersama "Team CariDownline4u". Tahniah kerana menyertai bersama kumpulan "cariDownline4u". Sebagai balasan, saya dan barisan upline akan membantu anda untuk mencapai matlamat dan merealisasikan impian anda.
Melalui laman web ini cariDownline4u, anda akan mempelajari secara online bagaimana teknik2 mempromosikan perniagaan melalui internet, atau "internet marketing ".
Selalulah berkunjung ke laman web ini untuk mempelajari serta mendapat perkembangan terkini serta strategi-strategi terbaru bagaimana untuk mempromosi perniagaan anda secara berkesan.
Saya mempunyai keyakinan yang tidak berbelah bagi kepada barisan upline dan pengurusan "admin" kita untuk membimbing anda ke arah kejayaan melalui multilevel marketing ini.
Saya begitu bersyukur dan berbanga memiliki anda semua sebagai ahli cariDownline4u.
Saya selaku "founder" cariDownline.com atau cariDownline4u.com juga merupakan "webmaster"…

POTENSI PENDAPATAN DENGAN MODAL YANG RENDAH DAN KECIL.

TERIMA RM7480 SEHARI!!!!!!!!

POTENSI PENDAPATAN DENGAN MODAL YANG RENDAH DAN KECIL.

MLM BARU AKAN GEGARKAN MALAYSIA

PAKEJ MANAGER (MAKSIMA/SEHARI) (MAKSIMA/SEBULAN)

SILVER MANAGER(100PV) RM680 RM20,400

GOLD MANAGER (300PV) RM3,400 RM102,000

PLATINUM (500PV) RM7,480 RM224,000


SEMINAR SETIAP MALAM RABU&JUMMAT 8:30PM DI HQ USJ BANGUNGAN SUMMIT

HOTEL HUBUNGI : MOHD AMRY 017-6689897/013-3363397

LAWAN TETAP LAWAN!!!!!!!!! TAKBIR!!!!!!!!!!!!!!.
NIKMATI KEHIDUPAN PENUH UMMPH!!!!!!!!! DENGAN ECOFE.

HARGA : RM22.00 20stik hubungi hotline : 017-6689897.
UNTUK MAKLUMAT KLIK SINI

ECO eMLM GEGAR PASARAN MALAYSIA.

POTENSI PENDAPATAN DENGAN MODAL YANG RENDAH DAN KECIL.MLM BARU AKAN GEGARKAN MALAYSIA .
PAKEJ MANAGER MAKSIMA/SEHARI MAKSIMA/SEBULAN
SILVER MANAGER (100PV) RM680 RM20,400
GOLD MANAGER (300PV) RM3,400 RM102,000
PLATINUM (500PV) RM7,480 RM224,000

SEMINAR SETIAP MALAM RABU 8:30PM DI HQ USJ BANGUNGAN SUMMIT HOTEL HUBUNGI : MOHD AMRY 017-6689897/013-3363397
LAWAN TETAP LAWAN!!!!!!!!! TAKBIR!!!!!!!

www.caridownline4u.com/am9897

Ecofirst bakal eMLM no.1 di malaysia

Untuk janakan wang anda mari sertai kami ecofirstproducts melalui eMLM. saya berkeyakinan syarikat ini akan mengegarkan dunia MLM malaysia. jadilah ahli yang terawal ditempat anda.

hubungi hotline: 017-6689897 layari webs untuk rujukan

http://www.caridownline4u.com/am9897

http://www.caridownline4u.com/azri013

http://www.caridownline4u.com/arnaz



TERIMA RM7480 SEHARI!!!!!!!!

SELAMAT HARI RAYA DARI am3677.

TERIMA RM7480 SEHARI!!!!!!!! Lagi lebih kurang 5 hari lagi semua orang islam akan menyambut hari raya eldifitri pasti semua orang akan pulang berhari raya di kampung-kumpung.disini am3677 ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Eldilfitri kepada semua umat islam di malaysia amnya dengan Pesanan berhati-hati dijalan raya semasa pulang berhari raya. terima kasih dari am3677(amry nilai) ingin bebas dari hutang dan berjaya dalam perniagaan sertai team am3677KLIK SINI

APA ERTI KEMERDEKAAN

apa erti kemerdekaanbagi umat melayu kita tokse terima perubahan anak cucu menjadi mangsa orang lain dok rebut peluang takkan kita nak tengok saja masa tetap berjalan sesaat tak tunggu kita dilema..dilema.. dilema melayu kita.. orang lain hidup bersatu kita balah sama sekampung bangsa lain hidup maju bangsa kita masih mundur orang kecek caya selaluh angguk palo macam jepun ikut stail dulu dulu jadi katok bawah tempurung dilema..dilema.. dilema melayu kita anak orang nak kapal terbang anak kita naik teksi anak orang makan kat hotel anak kita kedai kopi anak orang jual barang anak kita la jong beli tadok pitih rela berhutang tanah pusaka jual lagi dilema..dilema.. dilema melayu kita.. keta orang keta mercedes keta kita moresmino keto orang asap nipis keta kita asap bunga keta orang hidup dengan suis keta kita mapuh tolak sokmo beli baru takdan pitih beli beras pun berhutang sokmo dilema..dilema.. dilema melayu kita.. anok orang baca buku anak kita dok ralit berderat anak orang masuk ke U anak kita masuk lokap anak orang minu…

MALAM SEJUTA BINTANG..ECOFIRSTPRODUCTS.

TERIMA RM7480 SEHARI!!!!!!!!
Mari sertai team3677 ecofirst luar biasa ni.Malam gilang, gemilang 31/07/2009 telah di hadir lebih 700 ratus ahli dan prospak untuk menyaksikan malam sejuta bintang baru setahun saja ecofirst sudah lahirkan CA 2 orang, DCP 2 orang dan CP seramai 7 orang.
untuk berjaya boleh sertai kami cari online KLIK SINI.

ECofe UNTUK SAUDAGAR KOPI.

NIKMATI KEHIDUPAN PENUH UMMPH!!!!!!!!! DENGAN ECOFE.

HARGA : RM22.00 20stik hubungi hotline : 017-6689897.

UNTUK MAKLUMAT KLIK SINI

PELUANG MENAMBAH PENDAPATAN

MODAL RENDAH, PASARAN LUAS, UNTUNG LUMAYAN, PRODUK KUALITI.
SATU PELUANG KEEMASAN ANDA!!
BISNES E-COMMERCE YANG PASTI GEGAR MALAYSIA BERSAMA SYARIKAT LEBIH 25 TAHUN DI BURSA MALAYSIA.

SEMINAR KEWANGAN E-COMMERCE.
PREVIEW SETIAP HARI SELASA/RABU/JUMMAT 8:30PM
DI HQ LEVEL 4 MENARA SUMMIT USJ SELANGOR.

TERBUKA KEPADA SEMUA GOLONGAN SERTAI SEKARANG.
KEPADA YANG BERMINAT BOLEH SMS@
HUBUNGI : MOHD AMRY 017-6689897/013-3363397

http://www.caridownline4u.com/myoo12300
http://eco4u.webs.com

bersama 5 buah negara

KeUnikan Latar Belakang Syarikat Kukuh dan Stabil Tersenarai Di Bursa Malaysia Memiliki Bangunan Korporat Sendiri Kumpulan Perniagaan Yang Kukuh Berkonsepkan Produk Semulajadi Kenali Dunia Kami
EcoFirst Products Sdn Bhd adalah ahli eksklusif komuniti perniagaan korporat yang kearifan keusahawanannya diiktiraf lebih 20 tahun berdasarkan pengalaman menerajui pelbagai perniagaan berinovatif dan cemerlang.
Berasaskan sejarah pengalaman kami dalam bidang keusahawanan, EcoFirst Products Sdn Bhd kini bersedia melangkah ke fasa pertumbuhan yang seterusnya dengan menceburi bidang perniagaan yang sedang pesat membangun ketika ini, iaitu pemasaran berperingkat atau MLM. Ini merupakan daya usaha kami untuk menjadi pengilang dan pengedar yang menerajui rangkaian produk nutraseutikal, makanan kesihatan, penjagaan pelanggan dan perkhidmatan yang revolusioner.
EcoFirst Products Sdn Bhd dimiliki sepenuhnya oleh EcoFirst Consolidated Bhd, sebuah syarikat pemegangan pelaburan yang tersenarai di Bursa Malay…