Cara mudah menjadi Jutawan melalui ASB?


Bagaimana RM537 Menjadi RM340,000 Dengan Teknik ASB??

Buat duit dengan Amanah Saham Bumiputera (ASB) semakin popular disebabkan pulangannya yang agak konsisten. Pada tahun 2013 dividen ASB ialah 8.7% termasuk bonus dan 8.5% pada tahun 2014 yang lalu. Mereka yang tidak merebut peluang keemasan di depan mata ini memanglah merugikan.

Ramai di antara kita yang merungut kerana tidak mempunyai duit lebih untuk
disimpan di ASB. Sebenarnya ianya bergantung bagaimana kita menguruskan kewangan bulanan yang kita dapat. Yang terbaik ialah kita simpan dahulu dan lebihnya kita gunakan buat perbelanjaan. Bukannya belanja dulu baru simpan! Konsep ini dah terbalik.

Sebagai contoh, jika anda mendapat gaji RM2,000 sebulan, anda perlu menyimpan
30% dahulu atau RM600 ke ASB. Baki RM1,400 barulah anda gunakan untuk membayar
rumah, kereta dan bil yang selainnya. Kalau tak cukup, anda perlu rombak
semula gaya hidup anda untuk menampung perbelanjaan baki tadi.

Jadi bagaimana untuk kita buat duit dengan ASB. Ada beberapa cara yang biasa kita dengar tetapi terdapat 2 teknik kewangan yang boleh anda pilih, samada untuk jangka masa panjang atau jangka masa pendek. Jangka masa pendek ialah antara 5-7 tahun untuk kita memaksimakan pulangan dividen daripada ASB.


Disini saya bongkarkan 4 teknik buat duit dengan ASB :

Teknik #1: Buat Duit Dengan ASB - Jangka Masa Panjang

Disini anda akan membuat pinjaman ASB di bank-bank terkemuka. Jika gaji
anda RM2,000, buat loan RM100,000 dimana bayaran bulannnya ialah RM537 sebulan
(anda gunakan duit 30% daripada gaji RM2,000). Dalam setahun dividen yang anda perolehi ialah RM8,000 (andaian dividen 8%). Dalam masa 30 tahun anda sudah menjana dividen sebanyak
RM240,000. Ditambah dengan pembiayaan pokok RM100,000 anda menjana RM340,000!

Cuba bandingkan jika anda tidak membuat pinjaman dan menyimpannya setiap bulan.
Dalam setahun anda menyimpan RM537x12= RM6,444. Dividen setahun cuma RM276, dan
untuk tempoh 30 tahun jumlah dividen lebih kurang RM8,280. Ditambahkan dengan simpanan pokok selama 25 tahun sebanyak RM193,320, jumlahnya ialah RM201,600.
Disini anda telah rugi RM138,400!

Teknik #2: Buat Duit Dengan ASB - Jangka Masa Panjang

Disini anda buat pinjaman yang sama sebanyak RM100,000. Anda hanya perlu sediakan
bayaran tahun pertama sahaja sebanyak RM537x12=RM6,444. Untuk tahun kedua, anda keluarkan dividen sebanyak RM8,000 dan buatkan autodebit untuk bayar automatik ke bank setiap tahun. Anda masih ada lebihan RM1,556 setiap tahun. Setelah tempoh matang 30 tahun, anda lihat perolehannya:

RM100,000

Dengan teknik kedua ini, dengan modal permulaan RM6,444 anda mendapat RM100,000.
Namun sekiranya anda mempunyai modal RM6,444 dan anda simpan (peram) dalam ASB Biasa, anda hanya memperolehi RM64,800 pada
tahun ke 30.

Teknik #3: Buat Duit Dengan ASB - Jangka Masa Pendek

Disini anda buat pinjaman yang sama sebanyak RM100,000. Anda perlu konsisten melabur tanpa mengeluarkan dividen yang diperolehi.
Selepas masuk dividen tahun ke 5, anda batalkan
pinjaman ASB dan lihat perolehannya:

RM6,444 x 5 = RM32,220 <- bayaran="" br="" dibuat="" pembiayaan="" telah="" yang="">
SELEPAS TAHUN KE LIMA KANSEL LOAN ASB:

Bank akan memulangkan kembali nilai pokok pembiayaan (prinsipal) setelah tolak interest bank = 8,172 + dividen terkumpul RM46,932. Jumlah keseluruhan = RM55,104 tidak termasuk pengembalian insurans anda  pada tahun kelima.

Dengan teknik ketiga ini, dengan modal pelaburan RM32,220 anda mendapat RM55,104.

Teknik #4: Buat Duit Dengan ASB – Teknik Jutawan

Disini anda buat pinjaman yang sama sebanyak RM100,000. Anda perlu konsisten melabur tanpa mengeluarkan dividen yang diperolehi selama tempoh pinjaman (macam simpan dalam KWSP).

Modal Pelaburan:
RM6,444 x 30 = RM193,320 <- bayaran="" br="" dibuat="" pembiayaan="" telah="" yang="">
PADA TAHUN KE 30:

Bank akan memulangkan kembali nilai pokok pembiayaan (prinsipal) = 100,000 + dividen terkumpul RM906,266. Jumlah keseluruhan = RM1,006,266.
Dengan teknik keempat ini, Impian anda untuk menjadi Jutawan telah terlaksana. Yahoo!!

Jadi apa tunggu lagi, hubungi saya untuk memohon kaedah Pembiayaan ASB yang terbaik daripada Affin Bank Berhad. Hubungi saya sekiranya inginkan penerangan lebih lanjut.
Untuk buat duit dengan ASB, kini anda boleh pilih untuk jangka masa
panjang atau pendek. Yang penting masyukkk...


Demi Kejayaan Anda,

Rashdan

Perunding ASB Loan


 BUAT INCOME PASIF HANYA BERMODAL RM55 SAHAJA.

BELI LOT IKLAN DENGAN BIZ55DOTCOM

HARGA RM55 BERSAMAAN 1 LOT

PULANGAN YANG MEMBELI LOT DENGAN BIZ55DOTCOM

1 LOT AKAN DAPAT RM400
2 LOT AKAN DAPAT RM800
10 LOT AKAN DAPAT RM4000
100 LOT AKAN DAPAT RM40,000


DAN SETERUSNYA..

JIKA NAK JADI JUTAWAN BELILAH 

3000 LOT AKAN DAPAT 
RM1,200,000.00 

BERMINAT layari http://biz55.lot.my

Ulasan

  1. "intrest" pinjaman begini dikira riba tak?

    BalasPadam
  2. PINJAMAN FAST MENAWARKAN ONLINE AT SANDRA DOANLD PINJAMAN SYARIKAT ... Sandra Donald Pinjaman Syarikat adalah pembekal terkemuka pinjaman Worldwide Tidak kira apa keadaan kewangan anda, kami boleh membantu mendapatkan wang tunai anda sendiri. Kami menyediakan pinjaman untuk penyatuan hutang, pembaikan rumah, pinjaman tanpa cagaran, pinjaman untuk kredit buruk, pinjaman perniagaan, pinjaman peribadi, pinjaman Pelajar, pinjaman kereta, mengurangkan Hutang Kad Kredit, Harta Tanah anda dan Gadai janji pada kadar faedah 2%. tawaran pinjaman dalam talian kami adalah cepat dan mudah ke apply.it adalah 100% Jaminan dan safe.Do hubungi kami sekarang untuk maklumat lanjut di sandradonaldloancompany@gmail.com

    BalasPadam
  3. Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY di salah satu blog saya menghubungi ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY konsultan kredit via email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun ini tahun dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar via email:::(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
    dia BBM INVITE:{D8980E0B}
    WhatsApp Only::{+33753893351}

    BalasPadam
  4. Jabatan permohonan ..... aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    Lembaga Pengarah ...... + 447456405237

                     BERITA BAIK! BERITA BAIK!! BERITA BAIK!!!
     Saya siti dari Tawau Malaysia .. Sebahagian besar daripada mereka yang mengatakan peminjam adalah salah, saya menjadi mangsa penipuan internet sejak 2017. Saya mengajar bahawa hidup saya telah berakhir. saya membaca mengenai papper berita mengenai firma pinjaman yang bereputasi yang membantu ramai orang di seluruh dunia termasuk orang-orang dari malaysia (AASIMAHA ADILA AHMED LOAN), dan saya mengambil kepercayaan dan memohon pinjaman sebanyak RM 550,000 selepas mengisi borang dan semua proses yang telah berjaya dilakukan, mereka memberi saya pinjaman sebanyak RM 550,000 dengan kadar faedah yang sangat rendah sebanyak 1% dan juga tanpa cagaran, sepanjang hayat saya dan kredit saya sudah siap, dalam masa 2 jam ke dalam akaun MAYBANK saya tanpa sebarang masalah. Sebab mengapa saya membuat pengakuan hari ini, adalah bahawa mereka telah membuat semua kesedihan saya untuk kegembiraan dan ketawa. Dia adalah Tuhan yang dihantar untuk membantu saya. Saya berterima kasih kepada Allah yang Maha Kuasa untuk menolong saya. Sekiranya anda mahukan pinjaman sebenar, hubungi syarikat pinjaman bereputasi 100% dan paling cepat dalam persetujuan dan penghantaran.
    hubungi .... aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    info.....mohamedsiti30@gmail.com

    BalasPadam

Catat Ulasan

Ulaslah Yang Terbaik..