Langkau ke kandungan utama

Talian 'blackout', Celcom mohon maaf

Celcom
Kenyataan yang diumuatnaik oleh Celcom di laman Facebook mereka.


    RANGKAIAN telekomunikasi, Celcom memohon maaf selepas rangkaian talian mereka gagal berfungsi, pagi tadi.

    Menerusi kenyataan di Facebook, Celcom mendakwa kesulitan berlaku akibat gangguan penambahbaikan rangkaian.

    "Terdapat gangguan rangkaian pagi ini bermula jam 7 pagi yang mengganggu panggilan keluar dan panggilan masuk seluruh negara. Pasukan kami sudah memperbaiki gangguan ini pada jam 9.30 pagi dan servis di Semenanjung Malaysia sudah kembali normal," kata kenyataan tersebut.

    Celcom menambah, beberapa lokasi lain selain di Semenanjung akan pulih sepenuhnya menjelang jam 1 tengah hari.

    "Kami dengan ikhlas memohon atas segala kesulitan yang timbul. Terima kasih," kata Celcom.

    Sebelum itu, terdapat pengguna Celcom menyuarakan rasa tidak puas hati akibat gangguan rangkaian secara tiba-tiba dan tanpa notis.

    "Hi @Celcom, tiada servis pada waktu pagi, tak kelakar," kata @YazminHussin di Twitter.
    "Tak payah minta maaf, bagi diskaun pada bil kami, lebih ikhlas," kata Roy Saw di laman Facebook Celcom.

    "Saya rasa @Celcom patut sekurang-kurangnya beritahu tentang gangguan rangkaian di Twitter," kata @asrulmm di Twitter.

    Sinar Harian

    Ulasan