Langkau ke kandungan utama

Rezim kafir Syiah Assad Tak Berhenti Membantai Masyarakat Muslim Suriah, Mengapa Islamic State (IS) Yang Selalu Dikecam ? Innalillahi...


RAQQAH, KHILAFAH ISLAMIYYAH  – Amensty Internasional mengabarkan bahwa telah terjadi kejahatan perang yang dilakukan oleh tentara rezim Bashar Al-Assad yang dilakukan pada bulan November tahun 2014 lalu.

Tentara Angkatan Udara Suriah telah banyak membunuh masyarakat sipil di kota Raqqah, diantaranya menargetkan pasar sibuk, pusat transportasi dan Masjid. Serangan Rezim Assad berdalih untuk memerangi Islamic State namun sasaran yang mereka lancarkan adalah rakyat sipil.

“Pasukan pemerintah Suriah telah mengabaikan aturan perang dalam serangan udara yang terbukti sangat kejam,” kata Philip Luther, direktur Amnesty Timur Tengah dan Afrika Utara.

“Beberapa serangan mereka mengindikasikan kejahatan perang, Meskipun peperangan ini berhadapan dengan Islamic State, namun tidak dibenarkan membunuh rakyat sipil.” tambah Luther.

Amnesty International juga menyebutkan pada Selasa (17/03/2015) bahwa perang di Suriah harus dirujuk ke Pengadilan Pidana Internasional. Dalam laporan terbaru yang dipublikasikan pada hari Selasa, Observatorium Suriah untuk hak asasi manusia yang berbasis di London mengatakan 115 warga sipil tewas, termasuk 14 anak-anak, tewas dalam beberapa serangan diluncurkan pada kota Raqqa oleh rezim Suriah pada tanggal 11-29 November 2014.

Kampanye Internasional dalam rangka memerangi Islamic State menjadi alasan rezim Assad untuk terus membunuh rakyat sipil tidak berdosa. Namun hal ini luput dari pemberitaan media-media Internasional.

Menurut Observatorium Suriah yang berbasis di Inggris untuk Hak Asasi Manusia, lebih dari 215.000 orang telah tewas di Suriah sejak Maret 2011 yang dibantai oleh tentara rezim Syiah Nusayriyah Bashar Al-Assad.

Walaupun begitu kejamnya rezim Bashar Al-Assad, namun yang menjadi sasaran target koalisi justru Daulah Islam. Akibat serangan media yang tidak pernah terbukti kebenarannya, Daulah Islam menjadi sasaran kecaman sebagian masyarakat yang tertipu media. Laa hawla wala kuwwata ilabilah.(dm).

Sumber :
http://al-mustaqbal.net/rezim-syiah-assad-tak-berhenti-membantai-masyarakat-muslim-suriah-mengapa-islamic-state-yang-selalu-dikecam/


Waspadalah Propaganda Hoax Dari Pendengki Daulah Islamiah / Islamic State

Oleh : Abu Arjun Al-indunisy

Apa sebenarnya motif dan tujuan mereka ?

– Yang mereka mau, gerakan mujahidin tidak mendapatkan dukungan dan simpati dari umat
– Yang mereka mau, kaum muslimin tercerai berai dan mudah bagi mereka mengadu domba dan melemahkannya
– Yang mereka mau, mereka menghinakan kaum muslimin dan menguasainya

Maka telitilah wahai saudaraku sebagaimana Allah Ta’ala berfirman:

“mengapa diwaktu kamu mendengar berita-berita bohong itu orang-orang mukmin dan wanita-wanita mukminat tidak bersangka baik terhadap diri mereka dan (mengapa tidak) berkata: “ini adalah berita bohong yang nyata” (QS. An Nuur:12).

Wahai sudaraku janganlah terhasut, sekalipun para penyebar berita bohong itu memakai surban. Tidak ada jaminan semua yang bersurban baik. Maka hilangkanlah prasangka-prasangka buruk terhadap saudara muslimmu.
Sebagaimana Rasulullah shalallahu ‘alaihi wasallam bersabda:

“Jauhilah prasangka, karena prasangka itu adalah sedusta-dustanya pembicaraan.” (HR. Bukhari)

Wahai saudaraku, bersabarlah dengan kondisi ini, karena apa yang kita alami pada zaman dimana kita hidup, sudah Rasulullah Shalallahu ‘alaihiwasalam beritakan dalam haditsnya:

“Sungguh menjelang kedatangan dajjal ada tahun-tahun penipu, disaat itu orang jujur didustakan dan orang-orang dusta dianggap jujur, orang yang amanah tidak dipercaya dan orang-orang yang khianat justru dipercaya.” (HR. Ahmad).

Sekiranya, apa yang mereka sebarkan isue-isue itu benar, dan kalau ada di antara mereka yang mengaku-ngaku sebagai seorang muslim, kenapa mereka tidak menutup aib saudaranya, dan seandainya benar adanya suatu penghianatan terhadap tubuh kaum muslimin, kenapa mereka tidak menghukuminya sebagaimana syariat Islam mengatur hal ini.



Hukum bagi penghianat (jasus) adalah dipenggal lehernya (hukum mati) di atas kemurtadtan. Kenapa mereka tidak melakukannya?

Akan tetapi hanya sibuk menyebar-nyebar isue, sesungguhnya siapa sejatinya mereka itu ?

Dari Abu Hurairah ra. Nabi Muhammad shalallahu alaihi wasalam bersabda:

“barangsiapa membebaskan seorang mukmin dari kesusahan hidup didunia, niscaya Allah akan membebaskanya dari kesusahan dihari kiamat. Barangsiapa yang memberi kemudahan kepadanya dari kesulitan, niscaya Allah akan memberikannya kemudahan didunia maupun diakhirat. Barangsiapa menutup aib seorang muslim, Allah akan menutup aibnya didunia maupun diakhirat. Allah akan senantiasa menolong hambanya selama hamba tersebut senantiasa menolong saudaranya…” (HR. Muslim)

Dan dari Ibnu Masud ra. Berkata:

“Rasulullah Shalallahu ‘alaihi wasalam bersabda: “tidak halal darah seorang muslim Yang bersaksi bahwa tiada Tuhan selain Allah, kecuali salah satu dari tiga alas an: orang yang telah menikah kemudian dia berzina, hukuman mati bagi pembunuh (qishas), dan orang yang keluar dari agamanya serta memisahkan diri dari jamaah (khianat)” (HR. Bukhari dan Muslim).

Dengan demikian dari penjelasan hadits-hadits diatas, jelaslah apa yang mesti kita lakukan dalam menyikapi berita-berita bohong itu, dan akan terkuaklah siapa sesungguhnya mereka yang sebenarnya.

Sekalipun berselimut sorban, dan bersembunyi dibalik gelar kiyai haji. Ketika mereka bermesra-mesraan dengan thoghut, serta dakwah mereka hanya untuk menyenangkan hati thoghut, maka tidak ragu lagi merekalah Ulama suu’ sebagai kaki tangan thoghut.

Sebagaimana firman Allah Ta’ala:

”kamu tak akan mendapati kaum yang beriman pada Allah dan hari akhirat, saling berkasih-sayang dengan orang-orang yang menentang Allah dan Rasul-Nya, Sekalipun orang-orang itu bapak-bapak, atau anak-anak atau saudara-saudara ataupun keluarga mereka. meraka Itulah orang-orang yang telah menanamkan keimanan dalam hati mereka dan menguatkan mereka dengan pertolongan yang datang daripada-Nya. dan dimasukan-Nya mereka ke dalam surga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai, mereka kekal di dalamnya. Allah ridha terhadap mereka, dan merekapun merasa puas terhadap (limpahan rahmat)-Nya. mereka Itulah golongan Allah. ketahuilah, bahwa Sesungguhnya hizbullah itu adalah golongan yang beruntung.”(QS. Al mujadilah:22).

Wahai saudaraku hindarilah diri kalian dari ikut andil dalam menyebarkan isue-isue berita bohong itu. Yang ditiupkan oleh kaum muqalidun (para penikam jihad) jagalah diri dan saudaramu dari azab yang besar sebagaimana firman-Nya:

“Dan barangsiapa diantara mereka yang mengambil bagian penyiaran terbesar dalam berita bohong itu maka bagi mereka azab yang besar”. (QS. An Nuur:11)

Wahai saudaraku, dengan menyebarkan isue-isue tentang berita bohong mereka menipu kalian, sebagaimana Allah Ta’ala berfirman:

“Dan ingatlah, ketika orang-orang kafir (Quraisy) memikirkan tipu daya terhadapmu (Muhammad) untuk menangkap dan memenjarakanmu atau membunuhmu atau mengusirmu. Mereka membuat tipu daya dan Allah menggagalkan tipu daya itu. Allah adalah sebaik-baik membalas tipu daya” (QS Al Anfal:30)

Maka cukuplah Allah Ta’ala sebagai pelindung dan penolong bagi kalian.

Sebagaimana firman-Nya:

“Dan jika mereka hendak menipumu. maka sesungguhnya cukuplah Allah (menjadi pelindung) bagimu, Dialah yang memberi kekuatan bagimu dengan pertolongan-Nya dan dengan dukungan orang-orang yang beriman (mukmin).” (QS. Al Anfal:62)

Dan bagi kalian wahai orang-orang yang gemar meyebar berita-berita bohong itu, takutlah kalian akan azab yang telah menanti kalian bila kalian terus-menerus menyebarkan fitnah-fitnah terhadap para mujahidin sedang kalian enggan bertaubat, maka perhatikanlah firman Allah ta’ala berikut ini:

“Sesungguhnya orang-orang yang memfitnah kepada orang-orang yang mukmin laki-laki dan perempuan kemudian mereka tidak bertaubat, Maka bagi mereka azab jahanam dan bagi mereka azab (neraka) yang membakar." (QS. Al Buruj:10)

Wallahu a’lam bishowab…

Sumber :
https://khilafahdawlaislamiyah.wordpress.com/2014/10/23/waspadalah-propaganda-hoax-dari-pendengki-daulah-islamiah-islamic-state/


INILAH SALAH SATU FITNAH YANG DISEBAR MEDIA MASSA..
AGAR MEMBENCI SESAMA MUSLIM...

Silahkan baca disini :
 Daulah Khilafah Islamiyah Dituduh Menjual Gadis-gadis Muslimah..
 Baca disini :

JIKA ANDA INGIN MENGETAHUI INFORMASI TENTANG ISLAMIC STATE/DAULAH ISLAMIYAH, SILAHKAN KUNJUNGI :
Ingat Firman Allah SWT
QS. Al Hujarat : 6

INGATLAH SELALU.. SESAMA MUSLIM ADALAH BERSAUDARA..
BERSIKAP ADILLAH TERHADAP SAUDARAMU !
  
 QS. Al Hujurat : 10
 
QS. Al Hujurat : 12
 
  
Kredit :  http://duniamuallaf.blogspot.com

Ulasan

  1. Tk SBB mencintai kebenaran. Kalau bukan skrg bila lagi umat Islam mahu mendukung kekhalifahan.

    BalasPadam
  2. amat mudah sekali nak tau bhw isis ini adalah alat zionis amerika untuk menakluk dunia.

    1. senjata dari mana? - kapir amerika melalui jordan, turki, chechya.
    2. dana dari mana? - munafiq saud, qatar, bahrain
    3. musuh sapa? syria, libya, yemen, iran, iraq - semua negara2 ini tidak jilat buntut amerika.
    4. bantuan lain? israel, turki barua nato, jordan barua israel amerika.4

    kalau benarlah serangan keatas syria adalah kerana assad menzalimi rakyatnya, knp tiada satu peluru pun ditembak oleh isis ke israel kerana membunuh penduduk gaza dan palestin?

    mesir bunuh rakyatnya. turki bunuh rakyatnya. saudi bunuh rakyatnya. knp tiada jihad disana? jawapan nya amat mudah. semua negara ini adalah barua zionis amerika yang menjadi asset kapir untuk membendung Islam.

    semua musuh isis adalah negara yang menentang zionis amerika. negara2 yang jilat buntut amerika tidak diserang seperti israel, jordan, mesir.

    akibat dari pengkhianatan isis terhadap Islam, semua negara didunia sedang menggubal undang anti pengganas yang tentunya ditujukan kepada Islam.

    BalasPadam
  3. Benarkah kah IS tu ejen Israel? Mane kamu tahu?

    BalasPadam
  4. Yg penting nya kita sokong kekhalifahan.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Ulaslah Yang Terbaik..

Catatan Minggu lepas popular

Guru tertipu skim pelaburan dijanjikan jiran

KUANTAN- Seorang guru wanita membuat laporan polis terhadap pasangan suami isteri yang juga jirannya selepas rasa tertipu dalam urusan pelaburan crypto-coin yang disertai melalui pasangan sejak tahun lalu.


Wanita berusia 57 tahun dari Lipis itu bertindak demikian bagi menuntut kembali wang pelaburannya berjumlah RM18,000 daripada pasangan berusia 60 dan 62 tahun itu kerana mendakwa langsung tidak menerima sebarang keuntungan hasil pelaburan tersebut.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Komersial negeri, Superintendan Mohd Wazir Mohd Yusof berkata, mangsa yang juga pengadu dalam kes itu sudah bersemuka dengan jirannya (penama) bagi menuntut wangnya kembali namun mereka gagal memulangkan balik dengan alasan wang pelaburan sudah berada dalam sistem.


Menurutnya, guru berkenaan diperkenalkan tentang skim pelaburan tersebut oleh jirannya (isteri) pada September tahun lalu dan dipelawa untuk menyertai pelaburan yang kononnya menjanjikan keuntungan lumayan yang diuruskan suaminya.

“Pengadu mendak…

Dari penjual burger, kini miliki kilang sendiri

Mohd Izzuddin dan isteri bersama produk patty burger keluaran mereka KIRA-kira 20 tahun lalu, dia hanya seorang peniaga burger di sebuah gerai di tepi jalan berhampiran sebuah kolej di Taman Gelora, Kuantan, Pahang.
Baginya, perniagaan gerai burger yang diusahakan ketika itu lebih daripada sebagai sumber pendapatan kerana dia turut mencari pengalaman berdepan selok-belok perniagaan demi mencapai wawasan masa depannya untuk bergelar seorang usahawan. Kini Mohd Izzuddin Mohamed, 41, berada di landasan tepat dalam merangka arah tuju wawasannya itu apabila dia berjaya mengembangkan perniagaan daripada peniaga burger biasa kepada perniagaan francais jenamanya sendiri, Akie Burger, di bawah Program Pra Francais Perbadanan Nasional Berhad (PNB).
Dia yang berpandangan jauh ke depan dalam perniagaan pada mulanya membuka beberapa gerai burger di sekitar Kuantan yang diuruskan sendiri pada 2009 sebelum mengambil keputusan membuat sendiri patty burger untuk kegunaan gerainya. Ketika itu dia hany…

Perniagaan Online vs Perniagaan Offline

Terdapat 2 model perniagaan pada masa kini yang disebut sebagai perniagaan online (atas talian) dan perniagaan offline (membuka kedai). Seiring dengan perkembangan teknologi internet, semakin ramai
yang mula berjinak-jinak dengan perniagaan online sama ada secara serius juga secara sambilan. Perbandingan perniagaan online vs perniagaan offline yang dibuat menunjukkan perniagaan online mempunyai kelebihan yang menjadi pilihan ramai perniaga. Ada di antara mereka yang sudah bergelar jutawan. Kelebihan bisnes online berbanding offline ialah: 1. Waktu bisnes
Bisnes online: waktu perniagaan 24 jam seminggu Bisnes offline: waktu perniagaan terhad. 2. Kos overhead
Bisnes online: Anda hanya perlu ada laptop dan sambungan internet. Daftarkan domain & webhosting berharga dalam lingkungan RM200 – RM250 SETAHUN.Namun jika anda seorang yang memang bermodal ciput, ada penyedia webhosting yang menawarkan webhosting percuma atau gunakan saja blog percuma sebagai kedai’ maya anda. Bisnes offline: ko…

Cara mudah menjadi Jutawan melalui ASB?

Bagaimana RM537 Menjadi RM340,000 Dengan Teknik ASB??

Buat duit dengan Amanah Saham Bumiputera (ASB) semakin popular disebabkan pulangannya yang agak konsisten. Pada tahun 2013 dividen ASB ialah 8.7% termasuk bonus dan 8.5% pada tahun 2014 yang lalu. Mereka yang tidak merebut peluang keemasan di depan mata ini memanglah merugikan.

Ramai di antara kita yang merungut kerana tidak mempunyai duit lebih untuk
disimpan di ASB. Sebenarnya ianya bergantung bagaimana kita menguruskan kewangan bulanan yang kita dapat. Yang terbaik ialah kita simpan dahulu dan lebihnya kita gunakan buat perbelanjaan. Bukannya belanja dulu baru simpan! Konsep ini dah terbalik.

Sebagai contoh, jika anda mendapat gaji RM2,000 sebulan, anda perlu menyimpan
30% dahulu atau RM600 ke ASB. Baki RM1,400 barulah anda gunakan untuk membayar
rumah, kereta dan bil yang selainnya. Kalau tak cukup, anda perlu rombak
semula gaya hidup anda untuk menampung perbelanjaan baki tadi.

Jadi bagaimana untuk kita buat duit dengan ASB. A…

Dato' Omar Abu Bakar - Saya Terlibat Dalam Perancangan Fitnah Liwat Dato' Seri Anwar Ibrahim (video panas!!)

[Klik Start Jika Nak Dengar Radio] Eksklusif Bersama Radio CiliFM Buat Permintaan Lagu Klik SINI

Catatan popular daripada blog ini

Ceramah Anwar Ibrahim Di Gopeng (Video)

Ceramah terbaru Anwar : KlikSINI

Ceramah Terkini!!! Mat Sabu (video)

Mat Sabu: Buat Perubahan Besar Kita Ambil Ahli Putrajaya


Dato' Omar Abu Bakar - Saya Terlibat Dalam Perancangan Fitnah Liwat Dato' Seri Anwar Ibrahim (video panas!!)

[Klik Start Jika Nak Dengar Radio] Eksklusif Bersama Radio CiliFM Buat Permintaan Lagu Klik SINI