Hafiz Ahmad Membuat Ulasan Di Blog GreenBoc…


Ok mari kita lihat dengan lebih teliti.

Aku akui pemilihan PKR yang lepas telah mencalar kan imej PKR. Ditambah dengan media pencacai di Media Prima dan Utusan Meloya yang saban hari memburukkan PKR semasa berlangsung nyer pemilihan parti.

PKR macam parti biase jugak ade yang keluar dan ade yang masuk. Mungkin yang keluar tu ade sebab tersendiri mengapa die keluar. Itu masalah peribadi mereka dengan parti.

MSK aku akui orang tua ni agak berpengaruh terutama di Perak. Bile orang macam MSK keluar parti.Ia sesuatu yang agak berat dan menyedih kan.

Tapi aku orang muda. aku nak hidup lama lagi. aku memilih untuk lebih memandang ke hadapan. aku bayang kan mase depan aku. Nanti lepas aku graduate aku ingin kan peluang pekerjaan. aku ingin berumah tangga ,ade anak. aku tak nak anak aku menanggung beban penjamin PTPTN mcm aku.

Jadi aku memandang PR sebagai alternatif terbaik untuk merubah negara ini. ya, UMNO dan Barisan Najis nyer harus dihapuskan untuk menjadi Malaysia lebih baik. PKR ade seorang tua yang aku pikir boleh merubah Malaysia menjadi lebih baik Anwar Ibrahim dan rakan2 kepimpinan PR.

Jikalau kite asyik menyerang PKR habis-habisan kerana pemilihan parti. Kredibiliti orang tua bernama Anwar ni juga akan terjejas teruk. Ditambah serangan Media2 pencacai akan menyebab kan bukan sahaja Anwar tapi seluruh kepimpinan PR juga akan terjejas. Bile kempimpinan PR terjejas masa depan untuk merubah Malaysia juga terjejas.

Ya , GB dan Isa (ikutsukaaku:isa)akan mengganggap saya ini tak betul, kejam, tak amik kisah mengenai penyelewangan pemilihan parti PKR (kalau betul ade penyelewengan). Aku lebih sayang kan negara aku dari PKR (walaupun aku penyokong kuat PKR). Aku lebih sayang kan negara, dari pade berdebat wujud ke tak penyelewengan dalam parti. Agenda merubah negara lebih penting dari tahu sape yang bersalah dalam pemilihan parti.

Kalau GB dan ISA berkata PR boleh menang tanpa Anwar. Saya fikir saudara berdua silap.Memetik kate2 Karpal Singh " PR will not going to Putrajaya without Anwar". Saya tak fikir Karpal Singh ungkap kata-kata ni secara suka-suka. Kite tak boleh menafikan pengaruh hebat individu bernama Anwar ni. Anak muda melihat Anwar sebagai ikon.

Secara kebetulan PKR parti yang diterajui Anwar. Jika kite masih mengkritik pemilihan PKR secara berterusan sampai PRU 13. Kredibiliti Unofficial Leader PR ni akan terjejas. Dan PR dan cita2 untuk merubah Malaysia juga akan terjejas.

Tidak kah saudara berase pelik. Dalam blog pencacai, Surat Khabar Utusan dan media television hampir setiap hari mengutuk, memaki, mencaci Anwar Ibrahim??? Dalam banyak2 pemimpin PR Anwar yang paling teruk kene caci. Diserang oleh banyak pihak. Semua salah Anwar. Tak percaya bace Utusan Online hari ini 15/2. tengok hampir semua berita mancaci Anwar. Tak cukup ruangan Politik, ruangan Dalam Negeri ade cacian terhadap Anwar.

Mesti saudara fikir saya terlalu berharap pade seseorang individu. Ok bagitahu saya pemimpin PR lain yang mane mempunyai pengaruh, karisma yang sebijik atau lebih bagus dari Anwar? Pemimpin yang boleh diterima semua kaum tanpe banyak masalah. Sebut saje satu nama. Saya ramal jawapan nyer tiade bukan???

Musuh pun tahu Anwar ini antara penghalang paling besar untuk mereka terus merompak negara. Kalau parti politik boleh menembak mati lawan masing2, aku fikir nama Anwar Ibrahim berada dalam Top List pemimpin yang harus ditembak mati dulu. NO 1 ANWAR, NO 2, ANWAR, NO 3 ANWAR, NO 4 BARU NIK AZIZ.

Jikalau saudara ISA dan GB mempunyai inspirasi yang sama mcm saya ingin melihat Malaysia menjadi lebih baik. Kite patut sama2 berjuang. bertekak sesama sendiri tak membawa ape2 faedah.Nak harap kan UMNO sampai kiamat pun tak kan jadi.

February 15, 2011 7:29 AM

Ulasan